شما اینجا هستید

اخبار » اکیپ های ردیاب ملخ صحرایی در سواحل بوشهر مستقر شدند


خبربندر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درپی دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود ملخ های صحرایی در استان های ساحلی همجوار اکیپ های ردیاب این حشره از ۲ هفته پیش در سواحل این استان با تمرکز بیشتر در سواحل جنوبی مستقر شدند.

به گزارش خبر بندر؛ محمد تقی منوچهری در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: بطور تقریبی همه شهرستان های مرزی درگیر این پدیده هستند که بیشتر از سمت استان هرمزگان به سمت استان های همجموار پخش شده است.
وی بیان کرد: با وجود شدت حضور ملخ های صحرایی در شهرستان های ساحلی استان بوشهر به شدت و حدت استان هرمزگان نیست.
منوچهری ادامه داد: برای مقابله احتمالی با این پدیده یک فروند هواپیمای (ویژه سمپاشی) در فرودگاه شرکت نفت بهرگان شهرستان دیلم استقرار یافته است.
وی اظهار داشت: فرایند تامین سوخت این هواپیما در حال انجام و یکهزار و ۸۰۰ لیتر سم مورد نیاز نیز تامین شده است.
منوچهری ادامه داد: ۲ دستگاه خودرو ویژه سمپاشی پشت وانتی نیز تهیه شده که این دستگاه ها بهترین راه مبارزه شیمیایی با ملخ های صحرایی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: در مجموع استان بوشهر برای سمپاشی ملخ های صحرایی به ۱۵ خودرو وانت صحرایی و ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی نیاز دارد.
منوچهری افزود: برای مقابله با ملخ های صحرایی برای هر شهرستان ۱۰ اکیپ پنج نفره پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای سمپاشی ملخ های صحرایی در استان بوشهر ۱۰ میلیارد ریال است که انتظار داریم تامین شود.
منوچهری ادامه داد: در این ارتباط باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استان بوشهر استفاده شود.
وی اظهارداشت: چنانچه با جمعیت کنونی بخوبی مبارزه صورت نگیرد در آینده نزدیک احتمال وقوع شرایط بحرانی وجود دارد.
منوچهری اظهار داشت: اوج فعالیت مبارزه با این ملخ های صحرایی باید پس از تخم ریزی آنها باشد تا کار مبارزه با آنها با تاثیرگذاری بیشتری همراه شود.
وی گفت: در این ارتباط بیشترین نیاز ما نیروی انسانی و خودرو است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به خسارت های سمپاشی هوایی برای محیط زیست انتظار است این گزینه در مرحله آخر مقابله با ملخ های صحرایی باشد.
فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: در ارتباط با نوع سم مورد استفاده برای مقابله نیز باید هماهنگی لازم صورت گیرد تا از سم متناسب با استانداردهای موردنیاز استفاده شود./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر