شما اینجا هستید

اخبار » تجلیل از مفاخر بوشهر؛ تجلیل از علم، دانش و فرهنگ این مرز و بوم است


خبر بندر:شهردار بندر بوشهر در آئین تجلیل از دکتر عباس عاشوری‌نژاد به‌عنوان شهروند افتخاری و دکتر غلامحسین خواجه به‌عنوان چهره ماندگار بوشهر، تجلیل از مفاخر بوشهر را تجلیل از علم، دانش و فرهنگ این مرز و بوم دانست.

به گزارش خبر بندر، سید نورالدین امیری ضمن تبریک گرامیداشت روز بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه هفته نکوداست بوشهر اظهار داشت: روز بوشهر روز خلیج فارس است و بوشهر نگین درخشان خلیج فارس در قلب خود بزرگان و مفاخری چون دکتر عباس عاشوری نژاد و دکتر غلامحسین خواجه را پرورانده است.

شهردار بوشهر با اشاره به اینکه بندر کهن بوشهر رازها در سینه خود دارد، گفت: گرامیداشت هفته بوشهر، پاسداشت میراث گرانبهایی است که از زنان و مردان غیور و مرزداران شجاع بوشهر در طول تاریخ به ما رسیده است.
وی، دکتر عباس عاشوری نژاد و دکتر خواجه را از مفاخر عرصه علم و دانش دانست و گفت: با تجلیل از دکترعاشوری نژاد به عنوان شهروند افتخاری و دکتر خواجه به عنوان چهره ماندگار در حقیقت از مقام ارزشمند معلمان، فرهنگیان و چهره های علمی شهر بوشهر تقدیر می کنیم و مدعی این هستیم که شهر بوشهر همیشه در طول تاریخ شهری فرهنگی و علمی بوده است.

شهردار بوشهر ضمن تقدیر از تنوع برنامه های تدارک دیده شده در هفته نکوداشت روز بوشهر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم خصوصا شورا، سازمان فرهنگی، نیروهای نظامی و انتظامی و فرمانداری و شورای تامین که در بهتر برگزار شدن این مراسم همکاری کردند تشکر کرد.

شهردار بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر در طول تاریخ همواره شهری فرهنگی و علمی بوده ، گفت : برای بزرگداشت یازده همین هفته بزرگداشت روز بوشهر بیش از ۲۰۰ برنامه با چهار میلیارد ریال اعتبار اجرا شد .

وی از بوشهر به عنوان پایتخت نخستین ها در طول تاریخ یاد کرد و گفت: بوشهر خویشاوند تمام دریاهاست. بوشهر شهر رازها و دریاها با نیروی جاشوها و آواز ناخداهاست.
امیری از آمادگی شهر بوشهر برای استقبال از سال نو و میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: امیدوارم برنامه های برگزار شده در هفته بوشهر مورد استقبال شهروندان بوشهری قرار گرفته باشد.

ستوده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر نیز ضمن تجلیل از دست اندرکاران هفته نکوداشت بوشهر به ویژه شورا و شهرداری ، اظهار داشت : ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف مهم دولت است که در قالب ویژه برنامه های هفته بوشهر ، امسال نوار ساحلی شهر بوشهر شاهد ویژه برنامه های شاد و متنوع فراوانی شده است .

وی در ارتباط با انتخاب چهره های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر نیز گفت : به واسطه ظرفیت های ارزشمند نیروی انسانی در بوشهر اینکه اعضای شورا طی چهار سال خدمت تنها بتوانند چهار نفر به عنوان شهروند افتخاری و چهار نفر چهره ماندگار انتخاب کنند کار بسیار سختی است که این مهم امسال به نحو بسیار مطلوبی انجام شد .

ابوذر دهدار رییس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت : بوشهر در عرصه فرا منطقه ای در حوزه مبارزه های ضد استعماری تجلی بخش تاریخ است و شهیدان رییسعلی دلواری ، احمدخان تنگستانی و نادر مهدوی نماد بارزی از این حوزه محسوب می شوند .

در پایان شهردار بندر بوشهر از محمدصادق سعیدی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر و مجموعه مدیریت ایشان به دلیل برگزاری باشکوه نکوداشت هفته بوشهر تقدیر به عمل آوردند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر