شما اینجا هستید

اخبار » ۱۸ نفر از عشایر دامدار از سیلاب نجات یافتند

۱۸ نفر از عشایر دامدار از سیلاب نجات یافتند

خبر بندر: رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: تیم امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان جمعیت هلال احمر گناوه ۱۸ عشایر دامدار را از سیلاب نجات دادند.

به گزارش خبر بندر؛ عبدالعلی صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اعلام اینکه چند نفر از عشایر دامدار به دلیل بارندگی شدید چند روز اخیر دچار آب‌گرفتگی پشت رودخانه فصلی روستای چشمه از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه شده و با توجه به بالا آمدن آب رودخانه نیاز به کمک دارند، بلافاصله یک تیم امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان این جمعیت به همراه تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به عدم دسترسی مناسب به افراد حادثه دیده به وسیله یک دستگاه تراکتور و خودرو نجات نجات‌گران به محل حادثه اعزام شدند.

صیادی گفت: نیروهای امدادی درنهایت با استفاده از ابزار نجات شامل طناب، حلقه نجات، جلیقه نجات، کیسه پرتاب طناب تعداد هشت زن و ۱۰ مرد را نجات داده و به محل امنی انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: این عملیات با حضور فرماندار و مدیریت بحران شهرستان. فرمانده پاسگاه انتظامی شول، مدیریت جهاد کشاورزی و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه به اتفاق تیم تخصصی نجات در سیلاب و آب‌های خروشان جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه انجام شد.

وی گفت: همچنین روز گذشته نجات‌گران پایگاه امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر گناوه ۲ گردشگر نوروزی را در آب‌های ساحلی این بندر در حال غرق شدن بودند نجات دادند.

وی افزود: هر دو گردشگر مرد و اهل شیراز بودند که حین توفانی و مواج بودن دریا شنا می‌کردند و نجات‌گران با استفاده از جلیقه و حلقه نجات و کیسه پرتاب طناب خود را به آنان رسانده و به خشکی منتقل کردند.

وی اظهار داشت: این گردشگران صحیح و سالم تحویل خانواده خود شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر