شما اینجا هستید

اخبار » سمن‌ها در افزایش مشارکت‌های اجتماعی نقش مهمی دارند

سمن‌ها در افزایش مشارکت‌های اجتماعی نقش مهمی دارند

خبر بندر: فرماندار گناوه گفت: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مهمترین نقش را در افزایش مشارکت‌های اجتماعی و پیشرفت و توسعه جامعه دارند.

به گزارش خبر بندر، سید علی پاک نژاد در نشست با مسئولان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گناوهاظهار داشت: از سال ۹۵ تا کنون با تلاش و همکاری همکاران ۱۷ سمن در شهرستان تشکیل شده که ۹ سمن ثبت شده و ۸ سمن نیز در حال طی کردن مراحل ثبت هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت کار سمن‌ها و نگاه ویژه مسئولان به فعالیت‌های آنها مکانی ویژه برای فعالیت این سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان در نظر گرفته شد و خانه سمن‌های شهرستان که دومین خانه سمن‌ها در استان بود در اختیار آنها قرار گرفت.

فرماندار گناوه گفت: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مهمترین نقش را در افزایش مشارکت‌های اجتماعی و پیشرفت و توسعه جامعه دارند و اگر توسعه جامعه را خواستاریم این توسعه در گرو نقش سمن‌ها است.

پاک نژاد با اشاره به فعالیت خوب سمن‌ها در شهرستان گناوه بیان کرد: افتخار همه ما وجود اینگونه سمن‌ها است و ما به وجود همه شما افتخار می‌کنیم.

فرماندار گناوه پیرامون برنامه‌های خانه سمن‌های شهرستان گناوه گفت: حدود ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی – اجتماعی توسط خانه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گناوه با همکاری برخی از سمن‌ها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه از شهرستان‌های فعال در زمینه فعالیت‌های متنوع سمن‌ها است و باز هم تلاش می‌شود که این امر توسعه یابد.

پاک نژاد گفت: اعتقاد ما به وجود فضای باز و شنیدن نقدها و نظرات مختلف است و همواره آماده شنیدن نظرات مختلف هستم و نقدها و نظرات را می ‌شنوم.

فرماندار گناوه تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات، برای سمن‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شده و تقویت سمن‌ها در دستور کار همه مسئولان قرار دارد و وظیفه همه ما حمایت از سمن‌ها است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد (سمن) اگر خواستار فعالیت مستمر هستند باید با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته باشند.

پاک نژاد گفت: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه اشتغالزایی، اجرای طرح محله محور، نشاط اجتماعی، طرح مسکن ارزان و ازدواج آسان و ورود به طرح آسیب‌های اجتماعی و حوزه‌های مختلف طرح و ایده داشته باشند و همکاری کنند./مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر