شما اینجا هستید

اخبار » جشنواره غذای سالم در شهرستان گناوه برگزار شد

جشنواره غذای سالم در شهرستان گناوه برگزار شد

خبر بندر: با هدف ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم، جشنواره غذای سالم در بندر ریگ شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبر بندر،محمد بازیاری در جشنواره غذای سالم در مرکز جامعه سلامت بندر ریگ این شهرستان اظهار داشت: غذا به عنوان ابتدایی‌ترین نیاز بشر در ادامه حیات رکن اساسی در شاخص‌های سلامت به حساب می‌آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم در جامعه سلامت افراد جامعه در همه رده‌های سنی تضمین می‌شود.

وی افزود: افراد تنها زمانی به اهمیت تغذیه سالم پی می‌برند که به بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه، چاقی، دیابت، فشار خون و…. دچار شده باشند و اختلالات غذایی عمدتاً به علت مقدار زیاد کالری به ویژه در رستوران‌ها، فست ‌فودها و سایر فروشگاه‌های مواد غذایی است که می‌تواند باعث عدم تعادل بدن شود.

وی یادآور شد: ایجاد عادت‌های غذایی خوب زمان بر خواهد بود لذا برگزاری جشنواره‌های غذا توسط مرکز بهداشت به همراه آموزش تغذیه سالم می‌تواند راهکار مناسبی برای ایجاد عادت غذایی سالم در بین مردم باشد.

باز یاری بیان کرد: در کنار این گونه جشنواره‌ها و برنامه‌ها، تشویق مردم به مراجعه به کارشناس تغذیه در مراکز جامعه سلامت برای سنجش تغذیه و تن سنجی یک ضرورت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: اهمیت ترکیب عادات غذایی سالم تنها به غذایی که خورده می‌شود محدود نمی‌شود بلکه به نحوه خوردن هم بستگی دارد و یک عادت غذایی سالم با انتخاب و خوردن مواد مغذی و غذاهای لذت بخش امکان پذیر می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر