شما اینجا هستید

اخبار » نیروگاه اتمی بوشهر از فردا وارد مدار تولید برق می‌شود

نیروگاه اتمی بوشهر از فردا وارد مدار تولید برق می‌شود

خبر بندر: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات نیمه‌اساسی و تعویض سوخت نیروگاه گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از فردا وارد مدار تولید برق می‌شود.

به گزارش خبر بندر،حسین غفاری پیش از در شورای پدافند غیرعامل بوشهر اظهار داشت: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر از هفتم اسفندماه سال قبل به منظور تعمیرات نیمه‌اساسی و تعویض یک‌سوم سوخت متوقف شد.

وی با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز عملیات تعمیرات نیمه‌اساسی و تعویض یک‌سوم سوخت این نیروگاه بیان کرد: با پایان این عملیات، نیروگاه اتمی بوشهر از فردا وارد مدار تولید برق می‌شود.

تولید ۷.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به تزریق برق تولیدی این نیروگاه به شبکه برق سراسری افزود: سال گذشته در این نیروگاه ۷.۲ میلیارد کیلووات‌ساعت برق تولید شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر ۶.۶ میلیارد کیلووات‌ساعت تحویل شبکه برق سراسری داده است، اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر امسال برای ۲۹۸ شبانه‌روز فعالیت مؤثر برنامه‌ریزی شده است که ۷.۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق را تولید می‌کند.

برگزاری رزمایش پرتوی

غفاری خاطرنشان کرد: از برنامه‌های امسال برگزاری رزمایش پرتوی در نیروگاه هسته‌ای بوشهر و مناطق اطراف آن است که همه امکانات لازم برای تمرین سناریوی رزمایش پرتوی در بوشهر مهیا است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به آمادگی اعضای قرارگاه پرتوی برای برگزاری این رزمایش، ادامه داد: رزمایش پرتوی در راستای افزایش آمادگی‌ها برای مقابله با حوادث و شرایط مختلف طراحی شده است.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بالایی در ابعاد گوناگون برخوردار است که آمادگی برای پاسخگویی به حوادث گوناگون بر اساس استانداردهای آژانس بین‌المللی هسته‌ای امری مهم و ضروری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر