شما اینجا هستید

اخبار » امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای در استان بوشهر فراهم شود

امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای در استان بوشهر فراهم شود

خبر بندر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر استقرار تجهیزات مدرن هواشناسی و تأسیسات آتش‌نشانی پیشرفته در استان بوشهر گفت: امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای نیز فراهم شود.

به گزارش خبر بندر، سردار غلامرضا جلالی در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر استانی استراتژیک و دارای موقعیت حساسی است که از استان‌های درجه یک در فضای پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به وجود تأسیسات نفتی، گازی، نیروگاه اتمی و دیگر صنایع در استان خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها می‌طلبد که زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در این استان فراهم شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر استقرار تجهیزات مدرن هواشناسی و تأسیسات آتش‌نشانی پیشرفته در استان بوشهر بیان کرد: سیستم آنلاین رصد و پایش آلودگی‌ها باید در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

وی از تولید ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات مقابله با بحران‌های مختلف برای سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تکمیل زیرساخت درمان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر باید با جدیت و سرعت بیشتری انجام شود.

جلالی از برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر با هدف ارتقای آمادگی نیروها و مردم برای مقابله با حوادث خبر داد و افزود: ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث پرتوی امری مهم و ضروری است.

وی به ایمنی بالای نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تجهیز استان بوشهر به امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای یک ضرورت است و همچنین باید آمادگی مردم نیز در این زمینه افزایش یابد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور توسعه رزمایش‌ها و برنامه‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: همه استان‌های هسته‌ای باید از رزمایش بیرون سایت تأسیسات هسته‌ای بهره‌مند شوند تا آمادگی‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی تصریح کرد: در این راستا چون نیروگاه اتمی ابعاد بین‌المللی دارد باید رزمایشی در این ابعاد تدوین و سناریو بین‌المللی ارائه شود.

سردار جلالی با اشاره به توجه ویژه پدافند غیرعامل به حوزه‌های آب، برق، گاز و ارتباطات مخابراتی و مواصلاتی گفت: بهداشت و درمان، امنیت و سیستم‌های بانکی نیز از دیگر اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اهمیت برق، از برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه ژنراتور اضطراری برق خبر داد و اظهار داشت: باید آمادگی بالایی در این حوزه در زمان قطعی برق وجود داشته باشد./ مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر