شما اینجا هستید

اخبار » مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب ریگستان در بندرریگ برگزار شد.


خبر بندر: کتاب “ریگستان” با موضوع فرهنگ و ادبیات عامه بندرریگ، رونمایی شد.

به گزارش خبر بندر، در آیینی و با حضور علاقمندان از کتاب ریگستان نوشته حاج حسین اسلامی رونمایی گردید.
حاج حسین اسلامی نویسنده کتاب در آیین رونمایی کتاب که در بندر ریگ برگزار شدگفت: در این کتاب حدود بیش از ۲۵۰۰ واژه و عبارت به گویش محلی مردم بندرریگ که بسیاری از این عبارت و واژگان در چند سال اخیر منسوخ شده را در این کتاب جمع‌آوری شده است.
وی افزود: در این کتاب به متل‌ها، ضرب المثل‌ها، اشعار، لالایی‌ها و دیگر مراسمات بومی بندرریگ پرداخته شده است.

حسین اسلامی ضمن بیان انگیزه خود نسبت به نگارش کتاب گفت: عشق و علاقه به مردم و خاک بندرریگ باعث شد که در سن ۸۵ سالگی نسبت به نگارش و چاپ کتاب اقدام نمایم.



در ادامه محمود پولاد به ویژگی‌های برجسته کتاب اشاره کرد. در این کتاب لالایی‌ها، دعاها، نفرین‌ها و دشنام‌ها بکار رفته که بیانگر نکته سنجی و ریزبینی نویسنده بوده که سعی کرده از هیچ موضوعی چشم‌پوشی نکند.
زینب یوسفی شاعر، نویسنده و پژوهشگر به نویسنده و مردم بندرریگ تبریک گفت. به بیان روانشناسی و جامعه شناسی این کتاب اشاره کرد و افزود: اگر زبان محلی جامعه‌ای از بین برود خرده فرهنگ‌های آن جامعه از بین خواهد رفت.
آقای حسین جواهری با نکته سنجی به نگارش کتاب، با بیان جمله‌ای از شیمی-فیزیکدان معروف بنام کاردینال نیومن: “اگر انسان می‌خواست صبر کند تا کاری را آن قدر خوب انجام دهد که هیچ کس نتواند ایرادی از آن بگیرد هرگز کاری انجام نمی‌گرفت”، به بازخورد و تاثیرات کتاب ریگستان پرداخت.
در پایان مراسم رونمایی کتاب ریگستان، حضار کتاب را خریدند و در جشن امضای کتاب انجام گردید

عکاس: مهدی تنگستانی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر