شما اینجا هستید

اخبار » فشار خون ۴۱ هزار ۹۵۱ نفر دردشتی کنترل و پایش می شود

فشار خون 41 هزار 951 نفر دردشتی کنترل و پایش می شود

خبر بندر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کشور ۴۱ هزار و ۹۵۱ نفر در این شهرستان کنترل و پایش خواهد شد.

به گزارش خبر بندر، دکتر اصغر بحرانی در نشست ستاد هماهنگی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در دشتی افزود: از همه ظرفیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در دشتی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسیج ملی کنترل فشارخون با چهار هدف اصلی آگاهی بخشی عمومی برای موضوع فشارخون بالا، کشف موارد جدید ابتلا ، کنترل مبتلایان و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از این بیماری ، همزمان از ۲۷ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

بحرانی اظهار داشت: مردم دشتی در شهرها از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۹۸ می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و در روستاها با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی نسبت به مشارکت در این برنامه اقدام کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های هدف این طرح ملی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند که بیماری فشار خون آنان کنترل و پایش خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی تاکید کرد: امروز در جامعه ما فشارخون یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی و دیالیزی است و تشخیص بموقع و کنترل و پیشگیری آن از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت ودرمان است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر