شما اینجا هستید

اخبار » ۱۰ کیلومتر خطوط آب رسانی گناوه وریگ در دست نوسازی است

۱۰ کیلومتر خطوط آب رسانی  گناوه وریگ در دست نوسازی است

خبر بندر: مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه گفت: عملیات اجرایی توسعه و نوسازی ۱۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی شهرهای گناوه و ریگ با اعتبار ۳۵ میلیاردریال در دست اجراست.

به گزارش خبر بندر،غلامرضا مختاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مجموع هشت کیلومتر در شهر گناوه و ۲ کیلومتر در شهر ریگ در دستور کار قرار گرفته که در شهر گناوه چهار کیلومتر تاکنون انجام و تا پایان هفته جاری شهر ریگ به اتمام می‌رسد.

وی اظهار داشت: از مجموع چهار کیلومتر شهر گناوه ۲ کیلومتر آن مربوط به توسعه خطوط روستاهای مال قاید، مال خلیفه و سربست که تحت پوشش شهر است پایان یافته است.

مختاری یادآور شد: توسعه و نوسازی محلات ایران خودرو، اطراف مسکن مهر، خیابان آفرینش و حرم به حرم از ابتدای تیر شروع شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه در باره گلایه شهروندان از وضعیت کم آبی گفت: باتوجه به اینکه میزان آب اختصاص یافته به این شهرستان بر اساس جمعیت و الگوی وزارت نیرو تعیین شده اما سهمیه فراتر بوده است.

وی افزود: میزان ورودی روزانه آب به شهر گناوه و پنج روستای تحت پوشش براساس سال گذشته بین ۲۱ تا ۲۲ هزار مترمکعب آب است که بوسیله ایستگاه‌های پمپاژ به داخل شبکه شهر تزریق می‌شود.

مختاری گفت: به دلیل گستردگی جمعیت و موقعیت جغرافیایی منازل شهروندان و افزایش مصرف در فصل تابستان میزان سهمیه در نظرگرفته شده پاسخگو نیست و برخی نقاط در برخی ساعات با افت فشار و قطعی مواجه می‌شود.

وی تعداد مشترکان شهرهای گناوه و ریگ را ۳۲ هزار و ۶۰۰ مشترک اعلام کرد و افزود: این اداره مدیریت توزیع آب را برعهده دارد و به هر میزانی اختصاص یابد در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مدیر آب وفاضلاب شهری گناوه بیان کرد: به منظور حل مشکل آب روستای مال قاید نیاز به یک ایستگاه پمپاژ و مخازن هوایی و زمینی است که نیازمند اعتبار است و به کمیته برنامه ریزی ارائه می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با جمعیت ۱۰۳ هزارنفر در شمال استان بوشهر قرار دارد که آب آشامیدنی این منطقه از طریق سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر