شما اینجا هستید

اخبار » لیوا در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی

خبر بندر: نمایش میدانی ” لیوا ” از گروه تئاتر ایلیا بندر گناوه به عنوان نماینده استان بوشهر در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی و سنتی انتخاب شده و در این رویداد هنری شرکت می کند.

این نمایش  براساس آیین  زار و لیوا در استان بوشهر به عنوان یک آیین درمانی شناخته می شود که در آن سعی شده  این رسم دیرین مردمان استان بوشهر بخوبی اجرا و به نحو صحیح معرفی شود.

به گزارش خبر بندر؛ نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نمایش میدانی و آیینی لیوا به همت هنرمندان تئاتر بندر گناوه و در گروه تئاتر ایلیا تولید شده که از بین ۶۴ نمایش متقاضی به عنوان یکی از برگزیدگان بخش آیین های نمایشی جشنواره بین المللی تهران  انتخاب شده است.

محمد مظفری با بیان اینکه گروه تئاتر ایلیا بیش از هفت دوره است که در این جشنواره مهم دو سالانه نمایش های آیینی شرکت می کند، یادآور شد: در این نمایش ۱۱ نفر از هنرمندان تئاتر گناوه و گروه تئاتر ایلیا بازی می کنند.
مظفری گفت:  نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی  ۱۹ تا ۲۶ مرداد در تهران برگزار می شود.

نویسنده و کارگردان این نمایش  محمد مظفری، بازیگران آن  روح الله پورقصاب، رضا رحمانی، صادق رجبی، حسین بهروزی، مهران حیدری زاده، گروه موسیقی  محمد دارمی نوازنده دمام و ضرب، علی تیرنا نوازنده نی انبان، صادق نیک پرست نوازنده دف، امیر رضا مظفری نوازنده دف، طرح لباس  آمنه فروردین، طراح صحنه و حرکت محمد مظفری، طراح پوستر و بروشور مهدی تنگستانی زاده از  گروه تئاتر ایلیا بندرگناوه هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر