شما اینجا هستید

اخبار » در معارفه شهردار جدید گناوه چه گذشت؟

خبر بندر:پس از کش و قوسهای فراوان و پپیگیریها و اصرار فراوان نماینده گناوه درمجلس دروزارت کشور و استانداری بالاخره حکم آقای سید جواد حسینی حقیقی فرزند مرحوم سید باقر حسینی حقیقی شهردار موفق توانای سالهای گذشته که بخاطر کارهای زیربنایی و پروژه های فراوانی که دراذهان مردم جاودانه شد امضا گردید ومراسم معارفه ایشان با حضورمدیرکل امورشوراها وشهرداری های استانداری بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ، فرماندارو اعضای شورای ادارای و تعدادی ازمردم شهردر تالار شهر گناوه برگزار گردید.

خانم زهرا عرب زاده رئیس شورای شهرگناوه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان عنوان داشت که این شورا تعداد ۱۵۸ مصوبه را داشته و تعداد جلسات برگزار شده بیش از تعداد جلسات معمول و متداول بوده و شورای شهرتمام تلاش خود را در این جلسات برای مصوبه های مفید و تاثیر گذار کرده است. مصوبه های شورا در مورد نوسازی بافت قدیم شهر گناوه – طرح بهسازی معابر و پیاده روهای شهر- طرح مجتمع گردشگری گناوه – تعریض چندین خیابان درگناوه و تکریم ارباب رجوع است که ازشهردار جدید شهرمی خواهیم که انجام دهنده پروژه های فوق باشند و با شورا ارتباطی دوسویه همراه با تعامل داشته باشند.

سپس حجت الاسلام خدری در سخنانی به اهمیت خلاقیت و نوآوری شهردار اشاره کرد و گفت یکی از شاخصه ها و معرفه ها برای یک شهردار خوب قدرت خلاقیت ونوآوری است. وی ضمن رد این تفکرکه شهردرای صرفاً یک نهاد عمرانی و خدماتی است گفت فرایندها و تعاملات اجتماعی کل شهربر عهده شهردارآن شهر است.

وی افزود مدیریت شهری یک مدیریت چند بعدی است که شهردارباید به ابعاد اعتقادی، اداری، اقتصادی و فرهنگی آن آشنا باشد.

وی از آقای استاندار و معاون عمرانی ایشان برای تأیید و حمایت ازشهردار جدید گناوه تشکر کرد و خطاب به شهردار جدید گفت آقای حسینی شما فرزند سید باقر حسینی هستید از شما می خواهیم یاد سید باقر حسینی را زنده نگه دارید و گناوه ای متفاوت برای مردم بسازید.

سپس مهندس بردستانی مدیرکل امور شوراها وشهرداریهای استانداری در سخنانی گفت توقع از شهردارو شورای گناوه برنامه ریزی توسعه ای است . برنامه باید به سمت درآمد و رونق پایدارباشد که وابستگی به اعتبارات دولتی کم و کمتر شود.

وی با اشاره به موقعیت خوب شهرگفت گناوه شهری است که هم به لحاظ تجاری و هم گردشگری دراستان برجسته است و شورا وشهرداری باید بر اساس این خصوصیات بارز برنامه ریزی کنند.

وی عنوان کرد بیش از ۷۰ درصد بودجه های شهری از محل ارزش افزوده درعوارض آلایندگی است.

در ادامه مهندس بردستانی گفت توقعی که در سطح ملی از گناوه هست خیلی زیاد است. امروزگناوه در سطح استان بوشهرقیاس نمی شود بلکه در سطح ملی قیاس می شود.

این نشان می دهد که گناوه برای همه کشوردارای اهمیت است بنابراین به شهردار گناوه  پیشنهاد می کنم.

همکاری، همدلی و هم افزایی داشته باشد و وقتی برای درگیری های جزیی نیست. توجه به زیر ساختهای شهری خصوصاً پسماند شهرگناوه داشته باشد.

مدیرکل امورشوراها و شهرداریهای استانداری گفت در همین چند ماه امسال یکصد و سی و چهارمیلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداریهای استان پرداخت شد و درسال گذشته سی و شش میلیارد به شهرداریهای گناوه و ریگ پرداخت شده است.

سید جواد حسینی حقیقی منتخب شورای اسلامی شهر گناوه نیز در سخنانی محورهای اساسی و برنامه های کلی کار خود درشهرداری را برنامه محوری- قانون مداری- انظباط مالی و اداری کاهش هزینه های غیر ضروری- استفاده از ابزارهای قانونی برای وصول مطالبات شهرداری – تلاش برای جذب سرمایه گذاران – چابک سازی فرایندها و تلاش برای سرعت انجام پروژه ها توسعه بخش گردشگری- جلوگیری ازفرصت سوزی ها- ایجاد درآمدهای پایداربرای شهرداری و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام بیان کرد و گفت آمادگی دارم از همه پتانسیل های فکری و فیزیکی شهراهم ازرسانه ها. ان جی او ها، افراد صاحب نظر، بازاریابان، بزرگان شهرو جوانان مستعد وخلاق استفاده کنم .

سپس فرماندار گناوه درسخنانی اززحمات آقای بدخشان واحدی تشکر کرد و عنوان کرد مهندس احمدی کارهای خوبی ازخود درشهر به یادگار گذاشته است وی نیز به شهردار جوان گناوه توصیه هایی کرد که ازجمله به شفاف سازی درآمدها افزایش مشارکت بخش خصوصی ، راه اندازی شورای عالی با مشارکت بخش خصوصی-  مدیریت مصرف با الگوی کاهش هزینه ها- اصلاح نظام درآمد شهری با پایه درآمد عوارض- توسعه امور فرهنگ شهروندی- ایمن سازی شهر در مقابل حوادث- اولویت بندی پروژه ها و تأکید برانجام پل گردشگری پل ورودی شهر میدان امام علی و دهکده گردشگری کرد.

گزارش از مصطفی مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر