شما اینجا هستید

اخبار » دیدار خبرنگاران گناوه ای با امام جمعه به مناسبت روز خبرنگار


مصطفی مظفری، خبر بندر:در روز ۱۷ مرداد که به مناسبت شهید صارمی روز خبرنگارنامیده شده است. به همین مناسبت به دعوت امام جمعه گناوه نشست صمیمانه ای با حضور خبرنگاران شهرستان گناوه و جناب آقای رکنی امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبر بندر: امام جمعه شهرستان گناوه در این نشست ضمن بیان عملکرد ستاد نماز جمعه شهرستان از خبرنگاران شهر تجلیل به عمل آورد وی در ابتدا به جایگاه خبرنگار اشاره کرد و گفت روز خبرنگارروز بسیار شریفی است که یاد آورشهادت شهید صارمی است. و فرصتی است تا از تلاشگران بی ادعا تقدیر و تشکر به عمل بیاید.

وی ادامه داد  قطعاً خبرنگاری یک شغل نیست بلکه به عنوان رسالت می تواند تمام نقشه های دشمنان را نقش برآب بکند.

صداقت وامانت یک خبرنگاردو ویژگی و عنصر مهم برای اوست ودر ترازیک خبرنگار، انقلابی گری نیز یکی دیگرازویژگی های یک خبرنگارباید باشد. اگر یک خبرنگارتحت تأثیرافکاردشمنان انقلاب قراربگیرد قطعاً نمی تواند ازانقلاب و ارزشها و واقعیت های جامعه دفاع کند.

امام جمعه گفت بیان حل مشکلات مردم چه مشکلات شهری، استانی و یا کشوری ازوظایف خبرنگاران است. وی با اشاره به فضای مجازی گفت ما باید تقوا را در تمام ابعاد زندگی مان مخصوصاً فضای مجازی رعایت کنیم  چون فضای مجازی جایی است که هم می توان در آن افراد را بزرگ کرد و هم می توان افراد را تخریب نمود. باید به این نکته توجه داشت که آبرو و شخصیت افراد مهم است. و روایت است که آبروی مؤمن بالاتر و مهم تر از کعبه است.

وی در مورد اهمیت نقد در جامعه گفت اگردر جامعه ای نقد نباشد آن جامعه خمود و خاموش است. و نقد منصفانه و عاقلانه باعث پیشرفت جامعه می شود.

 وی با اشاره به  وظایف خبرنگاران در دفاع از انقلاب گفت درجهت حفظ انقلاب ودر مقابله با  توطئه ی رسانه ای که علیه انقلاب صورت گرفته تنویر افکارعمومی خیلی مهم است و ما باید خود را مجهز کنیم تا در این جنگ پیروز باشیم.

وی در مورد منابع مالی ستاد  نماز جمعه گفت این ستاد هیچ گونه درآمد و منبع مالی برای کارهای فرهنگی ندارد و به غیراز خیرین محترم که همواره در کنارستاد اقامه نمازبوده اند  دیگر منبع مالی برخوردار نیستیم با این وجود کارهای فرهنگی خوبی انجام شده است وی در مورد اجرای مراسمات فرهنگی در جایگاه نماز گفت ما در روز عرفه دعای عرفه را برگزار می کنیم . روز عید قربان نماز عید ودرروز عید غدیر خم مراسم بزرگی را برگزار خواهیم کرد. جشن سادات که هیچ جای کشوربرگزار نمی شود را ما برگزار می کنیم. جشن نیمه شعبان را برگزار می کنیم. سفره ولایت، جشن گلریزان، مراسم احیای شب های قدرازدیگر مراسمات ستاد نماز می باشد.

حجت الاسلام حسینی رکنی گفت تریبون نمازجمعه جای تخریب افراد حقیقی و حقوقی نیست. تریبون نماز جمعه تریبون ولایت است. اولین چیزی که باید در تریبون ولایت مطرح شود تقوی است.

امام جمعه گفت: وظیفه من همواره پیگیری مشکلات مردم و شهر بوده است بطوری که در هفته های گذشته با مدیرکل اطلاعات و مدیر کل منابع طبیعی و روابط عمومی مدیرکل آب منطقه ای جهت برطرف کردن مشکلات مردم دیدار کرده ام. من حتی با پیمانکار پل خوردیدار داشته ام  بحث کردم. سالها قبل برای میدان امام علی به اهوازسفرکردم. وی ضمن انتقاد از عدم انتخاب بخشدار شهر گناوه گفت من در تریبون جایگاه نمازگفتم این دولت نه تدبیر است نه امید. چرا یک دولت نمی تواند یک بخشدار انتخاب کند.

وی با اشاره سخنان رهبر انقلاب که فرمود ناامیدی سم است گفت ما باید مردم را به آینده انقلاب امیدوار کنیم.

امام جمعه گفت طی هفته گذشته در قالب مجمع خیرین سلامت شهرستان گناوه که بنده  افتخار مسئولیت آن را دارم یک دستگاه سنوگرافی به قیمت پانصد میلیون تومان به بیمارستان گناوه اهدا شد و بیش ازدو میلیارد تومان نیز نقدا به بیمارستان گناوه کمک مالی کردیم. همچنین کارهای اهدای یک دستگاه ام آرآی در حال انجام است.

وی درادامه بیان عملکرد خود گفت: در کنار جایگاه ۱۱ واحد سوئیت مسکونی را با دست خالی برای جایگاه نمازساختیم و توسعه فیزیکی در بخش جنوبی جایگاه انجام دادیم، احداث چندین چشمه دستشویی ، نصب دوربینهای مداربسته ازدیگراقدامات این ستاد می باشد. کارهای بزرگی انجام شده است ولی ما زیاد بر تبلیغات و رسانه ای کردن کارهای خود تأکید نداشتیم ولی شاید باید بیشترکارهایی که انجام شده است را به مردم می گفتیم.در پایان امام جمعه با اهدای لوح و جوایزی ازخبرنگاران تقدیر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر