شما اینجا هستید

اخبار » راه نا تمام!/اما و اگرهای جاده ساحلی گناوه ، بوشهر

اعظم کدایی ، خبر بندر: ساخت جاده ساحلی بوشهر گناوه بیش از سه دهه زمان برده،ولی هنوزبصورت کامل  به اتمام نرسیده است.  معلوم هم نیست چرا؟ و مشخص هم نشده که این فراز و نشیب و این همه تغییر در شیوه ساخت و کامل نشدن این جاده مهم برای چه بوده؟!

کلنگ احداث جاده ساحلی گناوه در دولت دوم هاشمی زده شد و در اواخر دولت احمدی نژاد با عجله ، بی کیفیت وناتمام افتتاح شد و هنوز این راه بی کیفیت و کم عرض قطعه آخرش که بین گناوه و ریگ است به سرانجام نرسیده است.

جاده ای که قرار بود راه بوشهر به گناوه را ۵۰ کیلومتر کم کند معلوم نیست چرا این همه در نقشه اش پیچ وتاب انداخته شد تا این اتفاق نیفتد و و کم شدن فاصله در این راه پر خطر، اصلا احساس نشود.

قطعه آخر راه ساحلی بوشهر به گناوه ۳ سالی هست که کلنگش به زمین زده شده ولی با گذشت سه سال  فقط نیمی از راه آماده شده، تمام نشدن به موقع راه ساحلی بوشهر به گناوه در حالی است که مطالبه مردم گناوه، ریگ و بوشهر بر چهار بانده کردن این جاده مهم و ترانزیتی است. راهی که می تواند در اتصال استان های بوشهر، فارس، خوزستان، و هرمزگان و تسهیل ارتباط بین این چند استان نقش مهمی ایفا کند.

خبر خوب اما این است که استاندار بوشهر در جریان نشست خبریش به مناسبت هفته دولت خبر از اتمام این جاده مهم تا پایان سال داده است

گراوند استاندار بوشهر در جواب خبرنگار صدای بندر در خصوص زمان اتمام راه ساحلی بوشهر به گناوه گفته :قطعه ی آخر جاده ی ساحلی بوشهر- گناوه،حد فاصل،ریگ-گناوه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد،

استاندار بوشهر در نشست خبری هفته دولت،این قول را به مردم استان داده که جاده ساحلی بوشهر- گناوه که بین بندرریگ و گناوه قرار داردتا پایان امسال اتمام و به بهره برداری می رسد.

استاندار بوشهر در این خصوص گفته است،:برای اتمام این قطعه به۱۰-۱۵میلیارد تومان بودجه نیاز هست که به زودی به آن تزریق می شود.وی همچنین تصریح کرده که این مسیر هم اکنون در حال انجام راه سازی هست،ولی پل های قرار گرفته در مسیر،به علت وجود مزارع پرورش میگو،پیشرفت پروژه را با تاخیر روبرو کرده است

وی گفته که چون نمی خواهیم برای مزارع پرورش میگو مشکلی ایجاد شود،احداث پل را تا زمان اتمام برداشت میگو به تاخیر انداخته ایم.

حالا باید منتظر ماند و دید که بالاخره راه ساحلی بوشهر به گناوه تا پایان سال به پایان راهش می رسد! یا نه، راهی که از همین حالا مسولین باید به فکر چهار بانده کردنش باشند.

قابل ذکر است که با احداث وافتتاح قطعه  آخراز جاده ساحلی،مسیر بوشهر-گناوه حدود۱۵ دقیقه کوتاهترمی شود و یقینا با احداث باند های جدید و چهر بانده شدن آن میزان تصادفات جاده ای، در این مسیر به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

منبع: صدای بندر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر