شما اینجا هستید

سرخط خبرها » برگزاری اولین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی
گروه : سرخط خبرها

اولین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان بوشهر در سال ۱۳۹۳ در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و به ریاست این اداره کل تشکیل شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اولین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در سال جدید با موضوع اولویت بندی چالش ها و مخاطرات زیست محیطی در سالن جلسات این اداره کل با حضور نمایندگان ادارات عضو تشکیل شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن خیر مقدم به اعضاء کارگروه و نمایندگان دستگاه های ذیربط تشکیل چنین جلسات را بسیار مهم و اثر گذار توصیف کرد.
حسین دلشب اظهار کرد: اولویت بندی چالش ها و مخاطرات زیست محیطی بر اساس اطلاعات و آمار دقیق روز باشد تا در تصمیم گیری و ارائه راهکارها دچار مشکل نگردیم.
وی افزود: در بخش محیط زیست نباید از روش آزمون و خطا استفاده کرد پس در ارائه برنامه ها باید دقت کافی صورت پذیرد.
در ادامه این نشست، حاضرین در جلسه به اظهار نظردر رابطه با اولویت های تعیین شده در جلسات سال گذشته نسبت به مخاطرات زیست محیطی سازمان خودشان پرداختند و دیدگاه ها و نظرات خود را اعلام نمودند.
– نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان به تهیه برنامه های سازمان متبوع خود در رابطه با اولویت های مخاطرات زیست محیطی و ارسال به اداره کل اشاره کرد.
– نماینده شرکت آب منطقه ای بوشهر مهمترین اولویتهای مخاطرات زیست محیطی سازمان خود را استفاده بیش از حد آب شرب در مصارف کشاورزی وصنایع ، برداشت بیش از حد از سفره های آب های زیزمینی ، آلودگی منابع آب های زیر زمینی و آب های جاری، عدم تصفیه فاضلاب های شهری بخصوص فاضلاب بوشهر ، ورود فاضلابهای شهری در بعضی از نقاط شهر بوشهر واکثر شهر های ساحلی به دریا و همچنین طرح های سازمان متبوع در خصوص مدیریت منابع آبی استان وآمادگی برای ارائه برنامه های شرکت آب منطقه ای استان بصورت کتبی اعلام نمود.
– نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی خود در خصوص ارائه برنامه ها وطرح های لازم جهت کاهش و به حداقل رساندن مخاطرات زیست محیطی را اعلام نمود.

پس از اعلام چالشها و مخاطرات زیست محیطی سازمان های عضو، مقرر گردید اعضاء، اولویت های مخاطرات زیست محیطی سازمان خودشان را با ارائه آمار دقیقی از موارد ذکر شده در سطح استان و به تفکیک در شهرستانها همراه با ارائه راهکارهای عملی برای به حداقل رساندن آنها در قالب یک برنامه کوتاه مدت و یا میان مدت چه بصورت همکاری بخشی و یا مستقل با اعتبار و امکانات مورد نیاز و ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش مخاطرات زیست محیطی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر