شما اینجا هستید

اخبار » راه اندازی صدور نسخه های الکترونیکی در درمانگاه های استان بوشهر

راه اندازی صدور نسخه های الکترونیکی در درمانگاه های استان بوشهر

خبر بندر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اینکه از اول مهرماه از پزشکان مجری برنامه، دیگر نسخه کاغذی تحویل نمی گیریم گفت: تاکنون ماهانه بیش از ۲ هزار نسخه الکترونیکی تجویز شده است. به اعتماد بیمه شدگان نیاز داریم و ارتقا سطح زیر ساخت ها می بایست مد نظر قرار گیرد.

دکتر پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در دیدار با عبدالامیر قاسمی فرماندار شهرستان دیلم افزود: در مراجعات به بخش سرپایی مراکز درمانی طرف قرارداد نیز دیگر نیازی به دفترچه نیست و بیمه شده با ارائه شماره ملی خود می تواند خدمات درمانی دریافت کند. این طرح مزایای زیادی دارد و بصورت مکانیزه و هوشمند است و از دوباره کاری و تداخل دارویی جلوگیری می کند.

دکتر رمضانی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان های گناوه، دیلم و دشتی تصریح کرد: در طرح بصورت آنلاین، فرآیند ارائه خدمات قابل رصد و کنترل است و در زمان ویزیت بیمار و تجویز دارو و خدمات، خیلی از ضوابط و قواعد و گایدلاین های بالینی اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر اساس تکلیف قانونی از سوی مجلس و دولت، از ماههای آتی صرفاً افرادی که توان پرداخت حق  بیمه ندارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و تعیین میزان توانمندی افراد در مشارکت پرداخت حق بیمه نیز بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

دکتر رمضانی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد بیمه شدگان این سازمان رایگان تحت پوشش هستند، افزود: از سال آینده بیمه شدگانی که تحت پوشش هستند نیز مورد ارزیابی وسع قرار گرفته و بر اساس توانایی مالی افراد می بایست حق بیمه را پرداخت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر  با اشاره به وضعیت پرداختهای بیمه سلامت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان گفت: با اینکه امسال علی رغم مشکلاتی که در تامین منابع مالی وجود داشت تا الان در پرداخت مطالبات سالجاری به روز

هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر