شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم ؛

برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در بوشهر آغاز شد

خبر بندر: امروز یکم آبان همزمان با سراسر کشور برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارشخبر بندر به نقل از واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ،امروز یکم آبان ماه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با حضور دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست ، معاون امور توسعه پیشگیری و کارشناسان پیشگیری بهزیستی استان در مهد کودک باران مهر افتتاح شد .

سرپرست بهزیستی استان در این افتتاحیه عنوان کرد : استان بوشهر بیست و چهارمین سال است که همزمان با بهزیستی کشور این برنامه را اجرا می کند .

وی افزود : در سطح استان ۱۳۰ پایگاه سنجش بینایی وجود دارد که ۱۰ پایگاه دائمی که هر شهرستان دارای یک پایگاه و ۱۲۰ غیر دائمی در کل استان می باشد .والدین عزیز می توانند جهت تشخیص تنبلی چشم کودکان خود به این مراکز مراجعه کنند .

حاجیونی گفت : این پایگاههای فعال و دائمی در مهدهای کودک و مراکز بهداشت و درمانی مستقرهستند.

سرپرست بهزیستی استان ابراز کرد :انتظار می رود امسال ۷۰ هزار نفر از کودکان تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گیرد.

دکتر حاجیونی سن ۳ تا ۶ سال را بهترین طیف سینی تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان دانست و گفت: قطعا عوارض بیماری تنبلی چشم در سنین بالا خودشان را نشان میدهند و این بیماری در سن ۳ تا ۶ سال برای خانواده ها قابل تشخیص نمی باشد.
وی تسریح کرد: این بیماری در سطوح مختلف می تواند قابل تشخیص و درمان باشد که با شناسایی و ارجاع به مراکز درمانی و مداخلات جراحی امکان بهبودی را برای بیمار امکان پذیر می کند.

دکتر علیرضا حاجیونی ضمن تاکید به خانواده ها بر جدی گرفتن این برنامه گفت: علائم تنبلی چشم در این سنین برای خانواده ها قابل تشخیص نیست و راحت ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به این پایگاهها و مراکز می باشد و از والدین عزیز خواستارم تا این امکان فراهم می باشد از این برنامه استفاده لازم را ببرند.

در ادامه معاون امور توسعه پیشگیری استان افزود:در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزارو ۱۲۸ کودک در سطح استان غربال و از این تعداد ، هزار و ۳۲۷ کودک به عنوان بیمار شناسایی شد.

محمد غلامی ادامه داد: ۹۱۷ کودک در سال گذشته به اپتومتریست ارجاع
و تعداد ۱۷۵ نفر آمبلیوپ تشخیص داده شد .

غلامی عنوان کرد : در سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه عینک برای کودکانی که خانواده های آنان کم درآمد بوده اختصاص داده شد.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت : کمک هزینه عمل جراحی چشم در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته بالغ بر هفت میلیون و پانصد تومان به کودکان خانواده های مذکور پرداخت شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر