شما اینجا هستید

اخبار » پیام شهردار بوشهر به مناسبت روز معلولین

صدای بندر: شهردار بندر بوشهر در آستانه روز جهانی معلولین: صبوری، امید و عشق به زندگی از خصوصیات بارز این عزیزان است
به گزارش صدای بندر به نقل از واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ، سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین بخشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی فضای شهری جهت معلولین را تشریح نمودند.
دکتر امیری ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین؛ صبوری و امید و عشق به زندگی را از خصوصیات بارز این عزیزان دانستند. وی از استعدادها و توانایی های شاخص این افراد و نقش تاثیرگذار آنان در اجتماع تقدیر کردند و ابراز امیدواری نمودند: با همت و تلاش مضاعف همه دستگاه های مرتبط بتوانیم زمینه لازم را برای به وجود آوردن فضایی مناسب برای رشد و ارتقای توانیابان به وجود آوریم.
امیری در ادامه به تشکیل ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت در شهرداری بندر بوشهر برای اولین بار و همچنین برگزاری جلسات با حضور اعضای مرتبط در راستای برابرسازی فرصت ها جهت ایجاد عدالت اجتماعی و همچنین اجرایی نمودن مفاد قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری برنامه های خوبی را در راستای ایجاد توسعه مشارکت فعال افراد توانیاب و همچنین توسعه تقویت و هماهنگی امور شهرسازی و عمرانی و خدمات شهری در دست اجرا و در حال تکمیل شدن دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
• تکمیل پارک توانیابان
.طراحی و ساخت پل های تردد عابر پیاده ویژه توانیابان از جمله پل عابر پیاده شهرک تیایش
• خیابان رئیسعلی دلواری (حد فاصل میدان قدس تا شیلات) بعنوان پایلوت با همکاری معاونت عمرانی جهت بررسی موضوع و اقدامات لازم مبنی بر رفع کلیه موانع در دستور کار قرار گرفته است .
• مقرر شد با همکاری مدیریت حمل و نقل ترافیک معاونت عمرانی شهرداری بوشهر، چراغهای راهنمایی و رانندگی که جدید نصب می شوند مجهز به دکمه (push Button ( جهت عبور و مرور ایمن افراد دارای معلولیت گردد .
• همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر نسبت به صدور کارت رایگان جهت استفاده از اتوبوس های درون شهری
• سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در راستای تشویق و تقدیر از کلیه کسانی که به هر نحو ممکن، اقدامی مثبت در جهت اصلاح و مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت بر می دارند، اقدام لازم را به عمل می آورد .
• برنامه ریزی معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر جهت مناسب سازی سرویس های بهداشتی در فضاهای عمومی برای افراد دارای معلولیت
• نصب تابلوهای ویژه پارک خودرو معلولین در ۳۰ نقطه از سطح شهر بوشهر در دستور کار قرار دارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر