شما اینجا هستید

اخبار » تقدیر معاون استاندار بوشهراز چهره فاخر فرهنگی استان بوشهر

خبر بندر:تقدیرمعاون استاندار بوشهر از سالهای فعالیت استاد علیرضامظفری زاده در حوزه های پژوهشی و فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبر بندر، دکتر خورشیدی معاون سیاسی، اجتماعی فرهنگی استاندار بوشهر با حضور در منزل استاد علیرضا مظفری زاده از سالها تلاش و فعالیت ایشان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر تقدیر نمود.

وی با بیان اینکه: استان بوشهر سرمایه های نهفته بسیاری برای عرضه دارد که از جمله آنها مفاخر ادبی استان است افزود: سرمایه های مهمی مثل آیین ها و اداب و سنن استان بوشهر بخاطر بکر و دست نخورده بودن وبدیع بودنشان امروز یکی از ویژگی های مهم فرهنگی استان بوشهر است. که باید با هدایت بزرگان و سازمان های دولتی و غیر دولتی این ویژگی ها را در گستره ملی و بین المللی معرفی نمود.
دکتر خورشیدی با بیان اینکه یکی از سرمایه های هر کشور را نخبگان و بزرگان علمی فرهنگی آن دیارتشکیل می دهند. توجه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بزرگان حوزه های مختلف را لازمه پیشرفت و توسعه در هرکشوری دانست.
ایشانبا بیان اینکه استاد علیرضا مظفری زاده با توجه به سابقه درخشان علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی از چهره های شاخص و از فرزانگانی است که سالها عمر شریفش را صرف خدمت به مردم نموده است گفت: باید از این سرمایه بزرگ به نحو احسنت در کمک به توسعه و پیشرفت استان کمک گرفت.
معاون سیاسی استاندار همچنین با اشاره به وجود دو مدرسه نزدیک به صد سال قدمت در شهر بوشهر از جمله مدرسه اخوت تاسیس ۱۳۰۲ درمحله خواجه ها و مدرسه پورسینا تاسیس در سال۱۳۰۱ محله امام زاده ، این مدارس را از سرمایه های فرهنگی و آموزشی و میراث گرانبهای استان دانست که باید برای حفظ و بزرگداشت آنها تلاش نمود.

وی گفت: پیش ازاین به مسولین وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد تهیه نمادی برای معرفی و بزرگداشت این مدارس را داده ایم که امیدواریم اجرایی شود.
وی تصریح کرد با محوریت بنیاد بوشهر شناسی و با مدیریت اساتیدی چون علیرضا مظفری زاده که خود از دانش آموختگان این مدارس قدیمی شهر بوشهر هستند از هم اکنون به ایجاد کارگروهی برای بزرگداشت این دو مدرسه صد ساله برنامه ریزی شود.
محمد مظفری سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این دیدار با بیان اینکه استاد مظفری زاده به عنوان یکی از مورخین وشخصیت های فرهنگی و معتمدین سیاسی از جایگاه ویژه ای در بین مردم استان برخوردار است. افزود: یکی از برنامه های مهم دفتر امور اجتماعی استانداری استفاده از تجربیات نخبگان و پیشکسوتان حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان است که با تاکیدات دکتر خورشیدی معاون محترم استاندار، بخشی از آن در دیدارهای هفتگی با این عزیزان محقق می گردد.
استاد علیرضا مظفری زاده از چهره های فاخر استان در حوزه های فرهنگی و از شخصیت های مبارز سیاسی و تاثیر گذار استان بوده که پیش از انقلاب توسط عوامل رژیم سابق بازداشت و زندانی شده است .
وی همچنین به عنوان پژوهش گر و مورخ در خصوص تاریخ استان تالیفاتی را داشته و هم اکنون نیز در بنیاد بوشهر شناسی مشغول به خدمت می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر