شما اینجا هستید

اخبار » آسمان ریسمان گزارشگر همسایه برای متهم کردن ملوانان استان بوشهر!

آسمان ریسمان گزارشگر همسایه برای متهم کردن ملوانان استان بوشهر!

امیر جنابی

خبر بندر: ویدیویی این روزها  در فضای مجازی استان بوشهر دست به دست می شود که این ویدیو را کارمند صدا و سیمای مرکز استان فارس تهیه نموده است. این ویدیو که سعی می کند مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان بازار  پوشاک در استان فارس را  به کار و تلاش ملوانان استان بوشهر ربط دهد، بازخوردهای زیادی بین مردم استان بوشهر و بخصوص قشر زحمت کش ملوانان استان روبرو شده  وبسیاری از آنها از بیان مطالب غیر واقعی دراین گزارش ناراحت می باشند.

در این گزارش که بصورت مشخص  سعی می کند تمام مشکلات  رکود  فروش وتولید البسه در استان فارس را به ته لنجی ربط بدهد، ابتدا، قصه ای را شروع می کند که در آن فروشنده  و تولید کننده مظلوم  و ملوان بوشهری خطاکار و ظالم جلوه داده می شود! گزارشگر دراین ویدیو ابتدا به سراغ فروشندگان لباس در شهر شیراز می رود ودر خصوص کالای ایرانی از آنها می پرسد و بعد از کلی مصاحبه های سوزناک آنگاه بار سفر را بسته و به یکی از بنادر استان بوشهر می آید تا  در قالب کارگاهی زبردست عامل همه مشکلات فروشندگان وبعضا تولید کنندگان شیرازی را در استان بوشهر  پیدا نموده  و به همه معرفی کند.  در تصاویر ضبط شده این ویدیوکه مشخصس است بسیاری از آنها مخفیانه گرفته شده و اصلا معلوم نیست در کدام شهر است سعی می شود مشکلات فروش و تولید البسه در استان فارس بصورت کاملا ماهرانه ای را به قانون ته لنجی ربط و افکار عمومی و ذهن بیننده به این سمت هدایت شود! . در این بین برش هایی کوتاه از مصاحبه های مخفیانه از افراد پخش می شود و در مسیری جهت دار چند ثانیه از گفتگو با مدیر عامل تعاونی لنجداران  یکی از بنادر استان نیز پخش شده  تا در راستای نیت گزارشگر از آن استفاده شود. متاسفانه باید گفت گزارش هدفش این است که همه مشکلات  فروشندگان شیرازی را به دادن ته لنجی به ملوانان استان بوشهر ربط بدهد  ودر پایان نیز با آسمان ریسمان  با یک تبحر خاص به بیننده القا می کند که بله، ته لنجی ریشه تولید را در استان فارس از جا کنده است!

در این رابطه و با توجه به اینکه در این گزارش به همه واقعیت های ته لنجی و رکود در تولید وفروش لباس در استان فارس پرداخته نشده به موارد زیر اشاره می نمایم.

-این اولین گزارشی نیست که از صدا وسیمای استان فارس در استان بوشهر تهیه می شود و پیش از این نیز از همین دست گزارش ها از سوی گزارشگران استان همسایه با طرح مطالب غیر واقعی تهیه شده وحوزه های دیگر استان بوشهر را به چالش کشیده است.

-در گزارش فوق هیچ اشاره ای به میزان واردات لباس و پارچه خارجی از بوشهر ودیگر استان های کشور نشده که اگر میشد متوجه می شدیم اندک اجناسی که به نام ته لنجی به ملوانان استان بوشهر داده می شود  در مقابل حجم بسیار بالای واردات لباس و پارچه و دذیگر ملزومات وارداتی آن هم از گوشه گوشه مملکت و از  راه های قانونی و غیر قانونی عددی محسوب نمی شود. مضاف بر اینکه ته لنجی بر اساس مصوبه قانونی دولت به مرزنشینان اعطا می شود و همین اندک دردی از مردم بنادر جنوب دوا نمی کند.

– اینکه باید  برای حمایت از تولید ملی از ورود بی رویه و غیر قانونی اجناس به کشور جلوگیری شود حرف درستی است که متاسفانه در این گزارش  با آدرس های غلط گزارشگر گم می شود و ای کاش بجای زیر سوال بردن اعطای قانونی ته لنجی به ملوانان مرزنشین علل واقعی و  همچنیین مراکز  اصلی ورود غیر قانونی  اجناس معرفی می شد.

-اینکه یک گزارشگر تلویزیون استان فارس  به تعاونی لنجداران یکی از بنادر استان  مراجعه نموده و با همراهی مدیران مربوط و تعاونی لنجداران گزارشی را تهیه می کند که بسیاری از مواردش غیر واقعی و فرافکنی است جای تعجب دارد ! بخصوص اینکه گزارشگر با تبحر مطالب غیر واقعیش را هم سعی می کند از زبان رییس تعاونی و حتی خود ملوانان و باربران بیرون بکشد!

– نیت این گزارش هرچه باشد مطالبی در آن مطرح شده که خلاف واقعیت است و باید توسط دستگاه های مربوطه،ر گمرک استان بوشهر، تعاونی انجداران و صدا و سیمای مرکز بوشهر پیگیری شود.

انشالله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر