شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری جایزه حسین جلال پور

نخستین جایزه حسین جلال پوربرگزار شد

نخستین دوره جایزه ملی غزل «حسین جلالپور»  به کارخود پایان داد

خبر بندر: ئین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی غزل «حسین جلالپور» با حضور خانواده شاعر فقید ، چهره‌های شاخص ادبیات معاصر ایران، هنرمندان و علاقمندان در سالن بهزاد گناوه برگزار شد.

به گزار ش خبر بندر به نقل از مهر ، نخستین دوره جایزه ملی غزل «حسین جلال پور» (جایزه مستقل غزل) با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

دبیر نخستین دوره جایزه ملی حسین جلال پور گفت: از شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه که حمایت مجدانه از این رویداد ادبی ملی کردند تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم و اگر پشتیبانی آنان نبود، این برنامه برگزار نمی‌شد.

حسن فرهادی افزود: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه در مجموع ۶۰۰ اثر در بخش غزل، ۵۸ اثر در بخش مجموعه شعر منتشر شده و ۲۵ اثر پژوهشی دریافت شد که در نهایت در بخش غزل‌های ارسالی ۱۰ غزل، در مجموعه چاپ‌شده غزل ۱۰ اثر و در پژوهش چهار مقاله به بخش نهایی نخستین دوره این جایزه راه یافتند.

هیئت داوران بخش پژوهش متشکل از ضیا موحد، ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه، در بخش مجموعه غزل‌های چاپ‌شده (کتاب غزل) هرمز علی پور، سیامک بهرام پور و غلامرضا طریقی و در بخش غزل حسن صادقی پناه، طاهره خنیا، صالح دوروند بر عهده داشتند.

هیأت مؤسس جایزه ملی ندا ابن‌علی، عزت‌الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی، حسن فرهادی، مهدی بیات‌نسب و اعضای هیأت علمی امید طبیب‌زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی بودند.

بر اساس رأی هیأت داوران در بخش پژوهش کبری موسوی قهفرخی با اثر پژوهشی «تحلیل انواع دگردیسی‌های زبانی در مجموعه غزل‌های منتشر شده مریم جعفری آذرمانی، طاهره خنیا و پانته‌آ صفایی» مقام اول، اصغر کرمشاهی روداب با اثر پژوهشی «جریان‌شناسی غزل معاصر در دهه هفتاد و هشتاد» مقام دوم و عبدالرضا کوهمال جهرمی با «واقع‌گرایی و جزئی‌نگری در غزل جوان معاصر» مقام سوم این بخش شدند.

در بخش غزل ریحانه رسول زاده و فاطمه صادقی مشترکا اول، سید محمد رضا طباطبایی دوم، سجاد ریاحی فارسانی و آرزو سبزوار قهفرخی مشترک سوم شدند.

بر اساس رأی هیأت داوران بخش کتاب غزل نیز رحمت الله رسولی مقدم با اثر «زیر انگشت‌های تشریح» نفر اول، مهدی محمد تقی با اثر “ایستگاه بعد، میدان آزادی” و سید علی شکرالهی با اثر «ضم» به طور مشترک دوم و ساجده جبارپور با اثر «مونث» سوم شدند.

همچنین در آئین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی غزل «حسین جلال پور» از کتاب «غزل برای غزل» ویژه شناخت شاعرانگی حسین جلال پور نوشته عبدالله رئیسی با حضور شاعران و هنرمندان رونمایی شد.

جشن تولد ۴۳ سالگی شاعر فقید حسین جلال پور، پخش کلیپ، اجرای موسیقی و شعرخوانی شاعران و تجلیل از برگزیدگان از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

حسین جلال پور شاعر مطرح و صاحب نام استان بوشهر و گناوه در دهم فروردین ۱۳۹۸ و در یک سانحه رانندگی در محور خورموج -بوشهر جان خود را از دست داد و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر