شما اینجا هستید

اخبار » معاون وزیرکشور:تامین معیشت مرزنشینان اولویت دولت است

معاون وزیرکشور:تامین معیشت مرزنشینان اولویت دولت است

معاون وزیرکشور:تامین معیشت مرزنشینان اولویت دولت است

خبر بندر: معاون اقتصادی وزیر کشور گفت که تامین معیشت مردم مرزنشین اولویت دولت است و مسوولان برای تامین آن تلاش می‌کنند.

به گزارش خبر بندر، بابک دین پرست روز در بازدید از اسکله بندرریگ و چندین طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه افزود: هیات وزیران در طول دو سال گذشته برنامه‌های منظم و مشخصی در حمایت و حل مشکلات معیشتی مردم در استان های مرزی کشور داشته است.

وی اظهارداشت :  موضوع  اجرای ضوابط و مقررات و قوانین نیز  که هنوز نتوانستیم بخوبی اجرا کنیم از دیگر اصولی است که بجد آن را پیگیری می کنیم.

دین پرست گفت: در ارتباط با موضوع معیشتی ملوانان در استان‌های جنوبی کشور  مصوبه‌های خیلی خوبی در هیات وزیران اتخاذ شده است.

وی ادامه داد:  وزیر کشور که نماینده رئیس جمهوری در ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز است در ۱۳ آبان امسال  جلسه بسیار خوبی باحضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط داشت که در  ارتباط با تسهیلات و معافیت‌هایی که در تصویب نامه هیات وزیران برای ملوانان اعطا و قرار است شود  مورد بررسی قرار گرفت.

دین پرست گفت:  در این ارتباط معاون اقتصادی وزرات کشور مسئول پیگیری موارد بود و در دو ماه اخیر نیز  پیگیری‌های جدی برای بررسی و ابهامات و موانع و مشکلات در مسیر اجرای این مصوبه  بررسی شده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: یکی از مهم‌ترین بند های مصوبه هیات وزیران در تصویب نامه کالای همراه ملوان مربوط به موتورلنج‌های  با تناژ  زیر ۵۰۰ تن و ملوانان آنها بود که در هر سال  ۶ بار و در هر  سفر به مقدار ۱۵ میلیون تومان معافیت ملوانی اختصاص پیدا و ملزم به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در تصوب نامه هیات وزیران تصریح شده که ملوانان از مزایای بازنشستگی ، بیمه درمانی و حتی عیدی پایان سال شده که از آنان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: یکسری الزمات مشخص  و مهمی برای دستگاه‌های اجرایی  تعیین شده که امکان اجرای برخی از آنان بدلیل نبود زیرساخت ها وجود ندارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در بازدید از اسکله بندرریگ و دیگر بنادر  همه موارد عینی را که بررسی‌های  های اولیه در تهران انجام و  همه مستندات آن آماده بود از نزدیک مشاهده که روند  تصویب نامه هیات وزیران چگونه اجرایی شده است.

وی افزود: پس از بازدیدها از دیگر بنادرکشور، روز یکشنبه هفته آینده حسب دستور وزیر کشور نشست مجددی برگزار خواهد شد و در آن نشست آنچه در بازدیدها مشاهده و  دستگاه‌های مرتبط  نظر دارند مورد بررسی قرار می گیرد و مصوبه اتخاذ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نشست مصمیم که مصوبه هیات دولت اگر نیاز به اصلاح باشد به نحوی که هدف مقدسی که در آن مدنظر و کمک به معیشت ، رونق  کسب و کار و رفاه حال مردم  عزیز  استان های جنوبی کشور است محقق شود و ازسویی هم بتوانیم جلوی قاچاق  و اقدام های غیرقانونی را بگیریم.

دین پرست  گفت: موضوع کولبران در استان‌های غربی و شمال غربی کشور که مورد بررسی قرار گرفته و هفته گذشته دولت و با حمایت اعضا بخصوص رئیس جمهوری مصوبه‌های  خیلی خوب اتخاذ شد و   بسیاری از ابهامات  موجود برای اجرایی کردن تصویب نامه قبلی برطرف شد که بخشی از آنان مشمول ملوانان در استان‌های جنوبی می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور در روز جاری از ۳  پروژه اقتصاد مقاومتی در گناوه شامل طرح شهرک شیلاتی رودشور ، تولید جوجه یک روزه و کشتارگاه طیور صنعتی در بندرهای ریگ و گناوه و اسکله بندرریگ  بازدید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر