شما اینجا هستید

اخبار » بازار گناوه همچنان تعطیل می ماند

تعطیلی بازار تجاری گناوه تمدید شد

تعطیلی بازار تجاری گناوه تمدید شد

خبربندر:بازار تجاری گناوه که پیش از این برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به مدت پنج روز تعطیل شده بود، تعطیلی آن تا ۱۸ اسفند ماه جاری تمدید شد.

به گزارش خبر بندر با توجه به اتفاقات اخیر در سطح کشور و ورود مهمان ناخوانده ای به نام بیماری کرونا ویروس ( کووید ۱۹ ) به ایران  همه ما را وادار کرده که به سهم خود برای حفظ سلامتی جامعه گامی هر چند کوچک برداریم.
شهرستان گناوه به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و تجارت ایران برای خود آوازه‌ای دست و پا کرده که سالانه میلیون‌ها هموطن بویژه در تعطیلات نوروز از سراسر کشور راهی این دیار می شوند و موجبات رونق اقتصادی این خطه را به ارمغان آورده‌است. 
این درحالی است که  بازار گناوه به عنوان یکی از آسیب پذیرترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید به همین دلیل ضرورت دارد بازاریان این نکته را جدی بگیرند که اگر خدای ناکرده فردا روزی فردی در این خطه به ویروس کرونا مبتلا شد، گناوه شاید بازار نوروزی خود را از دست بدهد.

پس از اعلام تعطیلی مدارس و هجوم گسترده مسافران از سراسر کشور به بندر تجاری گناوه اتاق و اتحادیه اصناف این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بازار تجاری این بندر را که مشتریان زیادی از سراسر کشور دارد از روز چهارشنبه هفته گذشته به مدت پنج روز تعطیل کرد.

اگرچه با تعطیلی مدارس میزان ورود هموطنان به این شهر کمتر شده اما در نقاطی نظیر بازار و ساحل شاهد حضور مسافران بویژه از استان‌های درگیر کرونا است که این موضوع موجب نگرانی و دغدغه گناوه‌ای‌ها شده‌است.

بازاریان گناوه با وجود همه تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی قدم پیش گذاشتند و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر و استان بوشهر مغازه‌های خودرا بسته نگه داشتند و با توجه به اینکه  امروز آخرین روز تعطیلی بازار  بود اتاق اصناف اقدام به تمدید تعطیلی کرد.

درحالیکه  مغازه داران در مدت پنج روز اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کردند اما نگرانی‌هایی هم دارند.

آنان می گویند: اگرچه کسبه شهرستان بطور خودجوش باوجود مشکلات عدیده اعم از وام مضاربه، اجاره بها و سایر مسایل داشتند اما انسانیت و دغدغه مردم را بالاتر دانستند و مبادرت به تعطیلی بازار تجاری کردند اما خواسته‌هایی دارند که باید به آنان توجه شود.

برخی بازاریان معتقدند اگر نتوانیم خریدهای نوروزی خود را بفروشانیم زیر بار بدهی اقساط چک و کرایه‌ها ورشکست خواهیم شد.

یکی از خواسته‌های آنان برگشت کرایه اسفند ماه توسط مالکان مغازه‌ها است که می‌تواند در این زمینه کمک حال آنان باشد.

همچنین آنان از  مسئولان مربوطه توقع دارند از آنجایی که گناوه بندری تجاری است و بیشتر آنان به نوعی برای خرید و سرمایه‌گذاری در بازار از بانک تسهیلات اخذ کرده‌اند و باید در موعد مقرر بدهی خود را با بانک تسویه کنند، بدلیل تعطیلی بازار و نداشتن درآمد، در نشستی با مدیران بانک‌ها خواستند تا موعد پرداخت اقساط خود را برای ۱ تا ۲ ماه به تعویوق بیاندازند.

آنان از فرماندار و اتاق اصناف خواستند که با قاطعیت ورود و به خواسته‌های آنان جامه عمل بپوشانند.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: به علت ورود گسترده مسافران استان‌های درگیر این ویروس به این شهرستان، بازار گناوه به منظور حفظ سلامت و جان شهروندان از ساعت ۲۲ سه شنبه شب ۶ اسفند تا  ساعت ۲۲ یکشنبه یازدهم اسفند ماه جاری تعطیل شد که این تعطیلی تا ۱۸ اسفند ماه جاری تمدید شد.

سیدفخرالدین حسینی افزود: در جلسه‌ای که باحضور فرماندار و مسئولان مرتبط در فرمانداری برگزار شد همه آنان بنا به سخنان وزیر بهداشت درباره پیک بیماری در هفته جاری همگی اتفاق نظر داشتند که روند تعطیلی باهدف حفظ سلامت مردم این منطقه تداوم یابد.

وی اظهار داشت: با آغاز تعطیلات مدارس در هفته گذشته شماری زیادی از هموطنان بویژه استان‌های درگیر بیماری کرونا به این منطقه مسافرت کرده بودند که اگر بازار تعطیل نمی‌شد سلامت مردم منطقه بجد به خطر می‌افتاد.

حسینی با تقدیر از همبستگی بازاریان در تعطیلی مغازه‌های خود گفت: به منظور رفع مشکل و دغدغه بازاریان در مورد مشکلات پرداخت وام بانکی و کرایه به مالکان مغازه‌ها همه تلاش خود را بکار خواهم برد که پیگیر مطالبه آنان باشم.

رئیس اتاق اصناف گناوه خواستار همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و امنیتی در اجرای برنامه‌های این اتاق به منظور پیشگیری از بیماری کرونا شد./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر