شما اینجا هستید

اخبار » پویش یه لقمه بازی در بوشهر اجرا می شود

پویش یه لقمه بازی در بوشهر اجرا می شود

خبربندر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر از اجرای پویش مردمی «یه لقمه بازی» در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش خبر بندر، محمد مظفری صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش مردمی یه لقمه بازی با محوریت کودکان ونوجوانان در سراسر استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمک به کودکان ونوجوانان خانواده های کم برخوردار استان، طرحی در دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر طراحی شد که با مشارکت همه اقشار جامعه، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در نیمه دوم ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: در این طرح اسباب بازی‌های مناسب سن کودکان و نوجوانان دختر و پسر آماده وبسته بندی شده و در محلات حاشیه‌ای شهرها، مناطق کم برخوردار، روستاها و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام فراخوان به سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های دهگانه استان  برای برنامه ریزی مناسب در راستای پوشش همه خانواده‌ها در قالب این طرح افزود: همه موسسات خیریه، مساجد، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی اجتماعی و دستگاه‌ها و نهاد های فرهنگی را به این پویش دعوت می کنیم.

مظفری با بیان اینکه  طرح «یه لقمه بازی» از شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)آغاز خواهد شد افزود: بر اساس یک آیین دیرین کودکان و نوجوانان استان در شب میلاد امام دوم شیعیان است با برپایی جشن های خیابانی در کوچه ومعابر شهر ها و روستاهای استان بوشهر یکی مهترین جشن های مذهبی کودکان را برپا می کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه با توجه به شیوع  کرونا ویروس امکان برگزاری  این آیین مهم در رمضان امسال نیست، افزود: امیدواریم با افتتاح این طرح مهم در شب میلاد کریم اهل بیت  بتوانیم جای خالی برگزاری مراسم وآیین گره گشو را پر کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر