شما اینجا هستید

اخبار » ۲۰ کلاس آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بوشهر احداث می شود
گروه : اخبار

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ۲۰ کلاس آموزشی جدید در این دانشگاه ساخته می شود.

اکبر مولایی با بیان این مطلب در پایان نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت دانشگاه،، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز استان است و نیاز استان بسته به تعداد بازنشسته در هر سال است که البته بسته به تعداد دانش اموز پیش بینی شده بر اساس زاد و ولد نیز در نوسان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: به طور میانگین سالانه هفتصد نیروی اموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند که با توجه به جایگزین نشدن این افراد در سال های قبل، دانشگاه در کل کشور نسبت به نیاز ها عقب تر است؛ البته تخصیص ردیف استخدامی در اختیار دانشگاه نیست و زیر نظر سازمان امور استخدامی کشور است.
مولایی بیان داشت: با دو بحران در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۲ رو در رو خواهیم بود که یکباره بیش از دویست هزار نفر در کل کشور بازنشسته خواهند شد و جایگزین کردن این تعداد نیازمند تصمیم گیری در بحران است.
وی در ادامه اضافه کرد: ماهیت تربیت معلم شبانه روزیست و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان استفاده از خوابگاه های خودگردان و خصوصی نیز وجود ندارد و از این رو توسعه فضای رفاهی دانشگاه با وجود تمام محدودیت ها همواره مورد توجه ما بوده است.
مولایی با بیان اینکه نیازمند توسعه فضای آموزشی دانشگاه نیز هستیم، افزود: با توجه به قدمت ساختمان های فعلی و همچنین افزایش تعداد دانشجویان، توسعه فضای آموزشی دانشگاه ضروری است.
وی در ادامه ، دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه استراتژیک و راهبردی خواند و خواستار تلاش همه مسئولان استانی برای توسعه ساختارهای رفاهی – آموزشی آن شد و متذکر شد: با موافقت و همکاری دانشگاه فرهنگیان، ۲۰ کلاس درس جدید در ۴ طبقه و با زیربنای ۴ هزار مترمربع ساخته می شود.
مولایی با تقدیر از همه دستگاه هایی که با دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همکاری دارند بر نقش والای معلمان در تربیت نسل آینده و اهمیت نقش معلم در جامعه انسانی تاکید و تصریح کرد: اعتبار مصوب استانی این پروژه ۵۳ میلیارد ریال است .
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان با تقدیر از حسن تدبیر و همراهی استاندار محترم جناب اقای گراوند، معاونت محترم عمرانی استاندار جناب دکتر ستوده و همچنین جناب آقای دکتر درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ۱۰ میلیارد ریال از طرف دانشگاه فرهنگیان اختصاص پیدا می کند و ۲۵ میلیارد ریال با دستور استاندار محترم جناب اقای مهندس گراوند در اعتبارات استانی سال ۹۹ تخصیص یافته است و بقیه اعتبار برای سال آینده پیش بینی شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز در پایان این نشست اظهار داشت: برای اجرا و نظارت این پروژه آماده همکاری با دانشگاه فرهنگیان هستیم.
احمد مرادی گفت: با نقشه برداری اولیه همه نیازهای آموزشی یک فضای آموزشی کامل شامل کلاس درس، بخش اداری، تاسیسات، سالن چند منظوره، کتابخانه، فضای مطالعه و اتاق اعضای هیات علمی در این پروژه پیش بینی خواهد شد.
مرادی با بیان اینکه ۶۰۰ متر مربع فضای ورزشی و فضای سبز در این پروژه پیش بینی شده افزود: امیدوارم که با بهره برداری از این مجموعه آموزشی، تا دو دهه آینده نیازهای فیزیکی – آموزشی دانشگاه تامین شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر