شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در هفته دولت

فاز اول پتروشیمی بوشهر از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در عسلویه افتتاح شد.

فاز اول پتروشیمی بوشهر از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانس با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در عسلویه افتتاح شد.

عبدالکریم گراوند در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع پتروشیمی بوشهر  ضمن ارائه گزارش به رییس جمهور اظهار داشت: در هفته دولت امسال بالغ بر  دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار بوشهر افزود:  از این میزان ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود؛ افتتاح طرح های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در کشور با وجود تحریم های اقتصادی، سرمایه بزرگی است که به همت دولت تدبیر و امید محقق شده و دولت آینده از آن برخوردار خواهد شد.

وی بیان داشت: وضعیت استان در مورد بیماری کووید ۱۹ هم به لطف الهی روندی ثابت و رو به کاهش دارد.

گفتنی است، برای اجرای فاز نخست پتروشیمی بوشهر شامل شیرین سازی، استحصال اتان، تولید متانول و سرویس‌های جانبی یک هزار و ۳۳۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و در آمد سالانه این طرح هم ۳۷۰ میلیون یورو در سال است.

محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان بوده و در این فاز برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی بوشهر سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با وجود تحریم‌های اقتصادی اما به همت متخصصان داخلی امروز با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم که در پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه پارس جنوبی برگزار شد استاندار بوشهر، نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار عسلویه و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری حضور داشتند.

منبع : فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر