شما اینجا هستید

سرخط خبرها » گابریل گارسیا مارکزدرگذشت
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده برجسته کلمبیایی شامگاه پنج‌شنبه (۲۸ فروردین) در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
آفتاب: به گزارش ایسنا، گابریل گارسیا مارکز نویسنده برنده نوبل ادبیات و خالق رمان ماندگار «صد سال تنهایی» در خانه خود در مکزیک بدرور حیات گفت و به شایعاتی که طی ماه‌های گذشته در مورد سلامتی‌اش وجود داشت، پایان داد.

«کریستوبل پرا» ویراستار او در انتشارات «رندم هاوس» خبر درگذشت این غول ادبیات جهان را تایید کرد. گابو که چندی پیش به سبب عفونت ریه در یکی از بیمارستان‌های شهر مکزیکوسیتی بستری شده بود، سرانجام ۱۰ روز پیش از بیمارستان مرخص شد اما خانواده او در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کردند وضعیت سلامتی‌اش بسیار حساس است.

در سال ۱۹۹۹ بود که خبر رسید نویسنده «پاییز پدرسالار» به سرطان غدد لنفاوی مبتلاست. سال گذشته نیز برادرش خبر داد «گابو» با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند و دچار اختلال مشاعر شده است. انتشار این خبر جنجال‌های بسیاری را در رسانه‌های بین‌المللی به پا کرد.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ مارکز ۸۷ ساله از حدود سه دهه قبل در مکزیکوسیتی زندگی می‌کرد و در سال‌های اخیر به ندرت در انظار عمومی ظاهر شد.

مهم‌ترین اثر مارکز که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد به نام «صدسال تنهایی» در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. بیش از ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «عشق سال‌های وبا»، «خاطره دلبرکان غمگین من»، «پاییز پدرسالار» و «کسی به سرهنگ نامه نمی‌نویسد» اشاره کرد. منبع آفتاب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر