شما اینجا هستید

اخبار » رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات ماه صفر همانند محرم الزامی است

علیرضا پولاد مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات ماه صفر کانون های فرهنگی هنری و مساجد همانند محرم الزامی است.

علیرضا پولاد در مصاحبه ای به مناسبت آغاز ماه صفر بیان کرد: با توجه به فصل پاییز و فرا رسیدن ماه صفر، کانون های فرهنگی هنری و مساجد استان باید پروتکل های بهداشتی را در برپایی مراسمات این ماه رعایت کنند.

وی اظهار کرد: جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید به گونه ای باشد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا را کنترل کرده و از بروز عواقب ناگوار جلوگیری نماییم.  

پولاد عنوان داشت: امروزه فرهنگ سازی دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضروری است و همگان باید برای ریشه کن شدن ویروس کرونا در این مهم مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات ماه صفر کانون های فرهنگی هنری و مساجد همانند محرم الزامی است، افزود: باید این مهم توسط همه افراد جامعه نهادینه شود تا برنامه های ماه صفر نیز با شعور و شور حسینی برگزار شود.  

پولاد ادامه داد: پویش نذر ماسک یک اقدام فرهنگی موثر در ماه محرم بود که با استقبال خوب شهروندان استان همراه شد و افراد مراجعه کننده به مراسم عزاداری را پوشش داد.

وی عنوان کرد: این پویش با حمایت خیرین و همت ۱۳۴ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در ماه صفر نیز به فعالیت در این راستا خواهد پرداخت.  

پولاد بیان داشت: نزدیک به ۴۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برگزار کردند که رعایت اصول بهداشتی اولویت برپایی این ایام کانون ها بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اولویت اصلی امسال عزاداری امام حسین (ع) سلامتی عزاداران و اعضای هیات ها باشد.

لازم به توضیح است که بیش از ۴۱۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مشغول به فعالیت هستند که ۶۲ کانون در مرکز استان و ۳۵۶ کانون در شهرستان ها قرار دارند.

منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر