شما اینجا هستید

اخبار »  چرا از یک کار اشتباه دفاع می کنیم؟

خبر بندر؛محمد مظفری: بازیکن یکی از تیم های نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا بعد از زدن گل در دقایق پایانی بازی، برای نشان دادن شادی بسیارش پیراهنش را بیرون آورده و جلوی دوربین در حالیکه وضعیت شورت ورزشی اش هم زیاد مناسب نیست بدن نمایی می کند. تلویزیون این صحنه را پحش نمی کند، و همین دلیلی می شود تا خیلی از طرفداران آن تیم و از جمله پایگاه خبری عصر ایران به این عمل صدا و سیما با بکار بردن جملات نا مناسب اعتراض کنند.در این بین پایگاه خبری عصر ایران در مطلبی مدعی شده چون در فضای مجازی و خبرگزاری ها این صحنه پخش شده و چند نفر هم اعتراض کرده اند باید در تلویزیون نیز این صحنه بصورت کامل به نمایش در می آمد!  مطالب زیر جوابیه ای به مطالب نویسنده عزیز جناب  کاوه معین فر در پایگاه خبری عصر ایران  است.
ا۱-برهنه شدن وبیرون آوردن لباس در انظار عمومی، در بین بیشتر جوامع و در کشورهای مختلف تابع شرایطی است ونه تنهاآزاد نیست بلکه دارای قوانینی خاص می باشد و سرپیچی از آنها می تواند باعث جریمه شدن هر شهروندی شود.


۲-در عرف، رسوم  و عقاید جامعه ایرانی برهنه شدن مرد در انظار عمومی نه تنها امر مثبتی نیست بلکه در بین خانواده ها شهروندان امری مضموم است.
۳-دربین  فتاوای مراجع و قوانین مذهبی شیعه و اهل تسنن، و دیگر ادیان  نه تنها برهنه شدن در انظار عمومی توصیه نشده بلکه  افراد از هر گونه عملی در این زمینه نهی شده اند.
۴-در قوانین فدارسیون فوتبال جهانی فیفا به بازیکنان توصیه شده، از لخت شدن و بیرون آوردن  لباس ورزشی در حین مسابقه خود داری کنند. ودر صورت انجام این کار نیز با کارت زرد یا قرمز جریمه می شوند.
۵-هرچند بر عملکرد صدا و سیما در حوزه های  مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و البته ورزشی  انتقادات بسیاری هست که نمونه های مختلفش را می توان بر شمرد. ولی استفاده از اصطلاحات غیر اخلاقی و به دور از رسالت رسانه، برای مخاطب قرار دادن اهالی رسانه تلویزیون اتفاق خوبی نبود.

۶- یقینا همانگونه که باید کارهای خوب را تایید کرد و از کننده کار قدردانی نمود. باید به جامعه متعهد باشیم که از کارهای اشتباه اگر چه از سوی دوست و خانواده ما هم باشد دفاع نکنیم!
کلام آخر: نتیجه اینکه  به تصویر کشیدن صحنه  بدن نمایی بازیکن تیم ایرانی  نمی توانست اقدام اخلاقی و در راستای آموزه های دینی، عرفی جامعه ما باشد. و نه تنها باید از اقدام  تلویزیون در این خصوص حمایت کرد بلکه بخاطر عدم توجه این بازیکن ایرانی به عرف و هنجارهای جامعه و  زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی  فوتبال و خسارت تیم ایرانی بابت جریمه این بازیکن از سوی داور، باید از او بازخواست کرد.

نویسنده : محمدمظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر