شما اینجا هستید

اخبار » برنامه های هفته کتاب استان بوشهر پررنگ برگزار شود

برنامه های هفته کتاب استان بوشهر برگزار شود

 اجرای برنامه‌های هفته کتاب استان بوشهر در بستر فضای مجازی

خبر بندر: مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با تأکید بر اجرای برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی گفت: هفته کتاب امسال باید پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در استان بوشهر برگزار شود.

به گزارش خبر بندر محمد مظفری در نشست هماهنگی هفته کتاب در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن سابقه بلند تمدنی همیشه بستر پرورش نویسندگان بزرگی در حوزه‌های مختلف بود که الحمدالله این روند در سال‌های اخیر نیز در بحث کمی و کیفی در استان توسعه داشته است.

وی با بیان اینکه آثار بسیار فاخری در حوزه کتاب در سال‌های اخیر وارد بازار کتاب شده است گفت: کرونا می‌تواند عامل مهمی برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور شود.

مظفری افزود: همه باید تلاش کنیم در ایام فراغتی که به خاطر شیوع کرونا برای شهروندان در منازل پیش‌آمده در بالا بردن مطالعه در خانواده استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه در حوزه کتابخانه‌های روستاها کمتر کارشده افزود: ایجاد کتابخانه‌های کوچک در روستاها می‌تواند اتفاق خوبی باشد که ان‌شاءالله دستگاه‌های متولی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد باید به صورت جدی آن را دنبال کنند.

مظفری با بیان اینکه تعطیلی مراکز آموزشی به صورت حضوری نباید باعث بزرگداشت هفته کتاب در مدارس و دانشگاه شود افزود: آموزش پرورش و دانشگاه‌ها از طریق بستر سامانه شاد و دیگر بسترهای مجازی مرتبط در این زمینه باید برنامه‌های مرتبطی را تولید و اجرا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه کتابخانه‌های دیجیتال استان بستر مناسبی برای علاقه‌مندان حوزه کتاب و شهروندان جهت مطالعه است افزود: متولیان این حوزه باید در خصوص نحوه دسترسی شهروندان به این مراکز را اطلاع‌رسانی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر