شما اینجا هستید

اخبار » ذخایر خون استان کم شده است

کاهش ذخایر خونی در استان بوشهر

کاهش ذخایر خونی در استان بوشهر/ اهداکنندگان نگران کرونا نباشند

خبربندر:مدیر انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان گفت: اهداکنندگان اطمینان داشته باشند که پروتکل‌های بهداشتی در جریان اهدای خون رعایت می‌شود.

به گزارش خبر بندر، نرگس عبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های مقابله با کرونا بسیاری از مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج می‌شوند و نگران ابتلاء به این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه این ملاحظات مردم باعث کاهش اهدای خون شده است، ادامه داد: نیازهای خونی مستمر است و انتظار می‌رود که اهداکنندگان خون نیازمندان به این نیاز اساسی را فراموش نکنند.

مدیر انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه ذخایر خونی در استان بوشهر در هیچ مقطعی تمام نشده است اضافه کرد: هم‌اکنون در استان بوشهر بیشترین نیاز در گروه‌های A ،-B، -O- و AB+ است.

وی خواستار حضور اهداکنندگان این گروه‌های خونی شد و افزود: وضعیت ذخایر خونی در استان به صورت مستمر بررسی می‌شود تا نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطان خون تأمین و ارائه شود.

عبیدی با اشاره به اینکه ۵۰۰ بیمار تالاسمی و کم خونی در استان بوشهر داریم خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر چهار هزار و ۱۳۴ نفر در استان بوشهر خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به استفاده از وسایل یکبار مصرف در مراکز خون‌گیری، تاکید کرد: اهداکنندگان اطمینان داشته باشند که پروتکل‌های بهداشتی در جریان اهدای خون رعایت می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر