شما اینجا هستید

اخبار » نظارت بر اجرای محدودیت های اصناف در استان بوشهر
گروه : اخبار

۱۰ تیم کنترل محدودیت فعالیت‌ اصناف در بوشهر فعال شد

۱۰ تیم کنترل محدودیت فعالیت‌ اصناف در بوشهر فعال شد

خبر بندر: در پی اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه در کل کشور ۱۰ تیم کنترل فعالیت‌ واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳و ۴ از صبح روز شنبه گشت زنی در شهر بوشهر را آغاز کردند.

به گزارش خبر بندر: رئیس اتاق اصناف بوشهر در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد: این تیم‌ها گشت مشترک شامل نمایندگان اتاق اصناف، نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن، و تجارت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی است که بازرسی و کنترل برای اجرای قانون محدودیت دو هفته‌ای اصناف در بوشهر به عنوان تنها شهرستان قرمز استان را به عهده دارند و بر اساس برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی به طور حتم می‌توانند سطح شهر را پوشش دهند.

مصطفی گراشی بیان کرد: این محدودیت‌ها حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنفی بوشهر را در برمی‌گیرد که ممنوعیت فعالیت‌ آنها با جدیت رصد می‌شود.

وی افزود: واحدهای صنفی در صورت تخطی از قانون و ادامه فعالیت به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف استان بوشهر گفت: در این ارتباط  امروز در گشتی مشترک با فرماندار، رئیس سازمان صمت و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از کنترل محدودیت‌ها بازدید میدانی خواهیم داشت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت و گو با ایرنا نحوه کنترل واحدهای صنفی از سوی گشت‌های بازرسی را تشریح کرد.

رضا جمالی گفت: در اجرای این طرح بوشهر به هفت بلوک تقسیم شده‌است و بسته به وسعت هر بلوک یک یا دو بلوک به یک تیم سپرده شده‌است تا اشراف کامل بازرسان بر سطح شهر صورت گیرد و بازرسی‌ها از ساعات ابتدایی صبح آغاز شده‌است.

وی افزود: واحدهای صنفی گروه یک شامل سوپر مارکت‌ها و میوه و سبزی فروشی، تولید و توزیع محصولات غذایی و فرآورده‌های لبنی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، خدمات اپراتورهای ارتباطی، فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی، تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی هستند.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، چایخانه، خشکشویی و سازندگان و فروشندگان عینک از دیگر واحدهای صنفی گروه یک هستند و فعالیت سایر اصناف در دو هفته پیش رو غیر قانونی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: در صورت مشاهده تخلف در وهله اول تذکر داده می‌شود و در صورت مشاهده تکرار تخلف به طور حتم آن واحد پلمب می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر