شما اینجا هستید

اخبار » بوشهرروند نزولی شیوع کرونا را سپری می کند

مسولیت پذیری تک تک افراد جامعه راهکار کاهش شیوع کرونا است

مسئولیت‌پذیری تک تک افراد جامعه راهکار کاهش شیوع کرونا است

خبر بندر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: تک تک افراد باید با جدیت به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند و خود را متولی بهداشت و حفظ سلامت جامعه بدانند تا سرعت شیوع ویروس کرونا کاهش یابد.

به گزارش خبر بندر، محمد مظفری روز سه‌شنبه درگفت‌ و گو با ایرنا، افزود: مسئولان برای اجرا و نظارت بر محدودیت‌های کرونایی تعهد دارند اما چیزی که قانون را در جامعه ساری و جاری می‌کند رعایت و پایبندی هر یک از افراد است و اگر شمار اندکی از شهروندان نیز از قوانین پیشگیرانه تخطی کنند، آسیب ناشی از آن بر کل جامعه اثر می‌گذارد.

وی با تاکید براینکه مسئولیت پذیری تک تک افراد جامعه راه حل بهبود روند شیوع کرونا است ادامه داد: پایبندی به قوانینی که برای حفظ سلامت جامعه وضع شده‌است جنبه قانونی اجتماعی و شرعی دارد و فردی که آن را زیر پا می‌گذارد، علاوه بر قانون باید در مقابل افکار عمومی جامعه و پیشگاه خداوند نیز پاسخگو باشد.

مظفری به جایگاه بوشهر به عنوان یکی از استان‌های نخست کشور در میزان رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا اشاره و اعلام کرد: بوشهر تاکنون از محدودیت‌ها استقبال خوبی داشته است و هم اصناف در تعطیلی واحدهای خود و هم شهروندان در رعایت محدودیت تردد شبانه در سطح شهر، با قانون همراه شده‌اند.

وی اظهار کرد: بوشهر اکنون روند نزولی شیوع کرونا را تجربه می‌کند و اگر همه شهروندان به صورت یک دل سختی محدودیت ۲ هفته‌ای را بپذیرند این روند نزولی ادامه می‌یابد و با بهبود شرایط دولت مجبور به تمدید آن نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد نیز ظرفیتی است که لازم است همانطور که پیش از این با حضور در مکان‌های پرتردد به آگاه‌سازی و ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کردند، در محدودیت‌های اخیر نقش خود را در اقناع و تشویق اصناف و مردم ایفا کنند.

مظفری به نقش رسانه‌ها و هنرمندان در افزایش همکاری اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها و هنرمندان ابزارهایی کارا و موثر در اختیار دارند که باید برای تشویق و آگاه سازی مردم از اثر مثبت این محدودیت‌ها بهره ببرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر