شما اینجا هستید

اخبار » تنگستان تنها شهر زرد کرونایی استان بوشهر اعلام شد

سعید کشمیری افزود: براین اساس شهرستان تنگستان در وضعیت زرد (خطرناک) و ۹ شهرستان استان بوشهر آبی و کم خطر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، استان بوشهر از هفته گذشته درمیان استان‌های آبی کرونایی قرار گرفت و از۱۰ شهرستان آن ۲ شهرستان جم و تنگستان زرد اعلام شده بود که براساس رنگ بندی جدید شمار شهرستان‌های زرد استان به یک شهرستان کاهش یافته است.

کشمیری اضافه کرد: براین اساس در شهرهای آبی همه مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانند فعالیت کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶۳ بیمار ناشی از ‌ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان  بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار در استان بستری‌ شده‌اند. 

کشمیری یادآور شد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر بوده و تاکنون ۸۴۵ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۸۳۸ مورد مثبت قطعی و هفت مورد مشکوک بوده‌اند.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روزها بدون مرگ ناشی از کرونا و یا حداقل یک مورد مرگ در استان ثبت شده که در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۲ تا ۳ هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ در استان‌ هستیم.

کشمیری اضافه کرد: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که در زمان حاضر کمتر از ۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶۰ تا ۷۰ نفر به عنوان بیمار مشکوک بستری و در شبانه روز نیز ۲۰ نفر بستری می‌شوند که از این جمعیت ۶ تا ۷ نفر مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند کلی بیماری در زمان حاضر نزولی است ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند ادامه داشته و نباید متوقف شود.

منبع ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر