شما اینجا هستید

اخبار » گناوه ای ها بی خیال کرونا شده اند! چرا؟

خبر بندر، ابوامیر جنابی: با آغاز تعطیلات نوروز روند صعودی بستری های کرونا در استان بوشهر و بخصوص شهرستان گناوه شتاب گرفته است، روندی که از اواخر اسفند شروع شده و منجر به تغییر رنگ شهرستان از زرد به نارنجی شده بود، حالا به سرعت به سمت قرمز شدن می رود. در نگاه اول شاید خیلی از ما ورود مسافر و گردشگر به شهرستان را دلیل این تغییر وضعیت بدانیم ولی متاسفانه باید گفت اگر چه ورود اندک مسافرین استان های مجاور نیز می تواند در این روند موثر باشد، ولی بدون تعارف باید پذیرفت که شهروندان گناوه ای در این ایام کمترین توجه ای به رعایت پروتکل های کرونا دارند و می توان به جرات گفت بیش از ۶۰ در صد شهروندان پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری ، زدن ماسک و عدم شرکت در تجمعات را رعایت نمی کنند! علتی که گناوه را بی محابا به سمت قرمز شدن پیش می برد!
در ادامه نگارنده برای اینکه مصداق هایی را بر ادعاهایش بیاورد به نمونه ای از مشاهدات اخیرش در سطح شهر گناوه اشاره می کند.
-مراسم فاتحه و خاکسپاری مثل روزهای اول کرونا همچنان شلوغ است وگفته می شود جشن های عروسی نیز همچنان با مهمانان بسیار برگزار می گردد.
-بازار بدون رعایت پروتکل ها میزبان خریداران است، اکثر مغازه داران حتی ماسک هم نمی زنند!

  • مشاهدات نگارنده از حداقل ده نانوایی سطح شهر گناوه گواه براین است که نه کارکنان و نه مشتری ها ماسک نمی زنند و صفوف هم فشرده و بدون فاصله گذاری است. پمپ بنزین ها نیز دست کمی از نانوایی ها ندارند.
    -راکبین موتورسیکلت ، بخصوص جوانان و نوجوانان اصلا ماسک نمی زنند، انگار که وزارت بهداشت اعلام کرده راکبین موتور سیکلت کرونا نمی گیرند! البته شاید نیمی از رانندگان ماشین ها هم ماسک نمی زنند.
    -در سوپر مارکت های بزرگ و کوچک هم خبری از ماسک نیست و یا بهتراست بگوییم خیلی کم است، در رستوران ها و اغذیه فروشی ها هم همینطور، ضمن اینکه در بازار تره بار گناوه فقط ده درصد از فروشندگان ماسک می زنند!
    در ساحل اگر چه به نسبت سالهای گذشته بسیار خلوت است ولی خیلی ها ماسک نمی زنند…. خلاصه اینکه انگار در گناوه کرونا رخت بر بسته است!!
    جالبتر اینکه خیلی از شهروندانی که حاضر نیستد ماسک بزنند با دیدن ماشینی با پلاک غیر بومی فریاد بر می آورندکه ….
    پایان سخن اینکه در صد پایین پایبندی اهالی گناوه به پروتکل ها نشان از این دارد که شهروندان گناوه ای بیخیال کرونا شده اند!
    یقینا اگر اهالی شهرهای مختلف استان که این روزها میزان افراد کرونایی شهرشان بیشتر از قبل شده، خودشان دست به کار نشده و بارعایت پروتکل های کرونا از گرفتار شدن در دام این بیماری چموش خود را نجات ندهند. باید منتظر اتفاقات بدی باشند!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر