شما اینجا هستید

اخبار » استقرار خودروهای مجهز هلال احمر در جاده های استان بوشهر

حسین بهروزی

صدای بندر: مدیر عامل سازمان هلال احمر استان بوشهر: پنج پایگاه امداد و نجات جاده ا ی هلال احمر استان بوشهرمجهز به خودرو های امداد ونجات با تجهیزات کامل امدادی شدند.
به گزارش صدای بندر دکتر حاجیانی مدیر عامل سازمان هلال احمر استان بوشهر در نشست خبری که به مناسبت هفته حلال احمر برگزار شده بود گفت: پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای استان مجهز به خودرو هایی با تجهیزات کامل امدادی شده اند. که در امداد رسانی در سوانح جاده ای و دیگر موارد بحرانی به خدمت گرفته خواهند شد.
وی در نشست صبح روز سه شنبه خود که به مناسبت هفته هلال احمر با اصحاب رسانه برگزار شدبا بیان خدمات یک سال گذشته جمعیت هلال احمر استان بوشهرگفت: یکی از مهمترین حوزه های خدمت رسانی هلال احمر معاونت امداد و نجات می باشد که در سال ۹۹ به علت بروز حوادث متعدد در استان خدمات زیادی را به حادثه دیدگان ارائه کرده است.
حاجیانی افزود: در مجموع۱۸ پایگاه امداد ونجات هلال در استان مستقر می باشند که این تعداد شامل پایگاههای امداد و نجات جاده ای، کوهستانی، دریایی، یک پایگاه امداد هوایی و یک پایگاه سگ های زنده یاب می باشد.
مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر با اعلام اینکه : پایگاه امداد هوایی استان بوشهر مجهز به یک فروند هلیکوپتر است که در مواقع ضروری عملیات امدادی انجام می دهد افزود: پایگاههای امداد ونجات جاده ای استان بوشهر مجهز به آمبولانس و خودروهای امدادی و پایگاهای کوهستانی نیز مجهز به موتور های کراس و ست های کوهنوردی می باشند تا در مواقع لزوم بتوانند با بالا ترین سرعت و بهترین کیفیت به حادثه دیدگان امداد رساند.
دکتر حاجیانی با بیان اینکه حوزه درمان و توانبخشی جمعیت این حوزه یکی از فعال ترین حوزه های سازمان هلال احمر است گفت: معرفی خدمات ارتوپدی، فنی و درمان نازایی را از بارز ترین فعالیت های این حوزه می باشد.
و تصریح کرد: کلینیک نازایی درمانگاه هلال احمر تنها کلینیک نازایی استان می باشد که بیش از ده هزار مراجعه کننده در سال گذشته داشته است.
رئیس جمعیت هلال احمر استان، ایجاد بانک امانات پزشکی ، تاسیس خانه های هلال در روستاها و شهرهای کوچک،احداث یک پایگاه امداد جاده ای و دو سوله امدادی
، اجرای طرح ناظران سلامت، نذر آب و نذر سلامت، آموزش مجازی دوره های امدادی، اهدای خون توسط داوطلبان و توزیع بیش از ۶۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و حادثه دیدگان را از دیگر اقدامات انجام شده هلال احمر استان بوشهر در سال ۹۹ عنوان نمود و افزود: ایجاد خانه های هلال از مهمترین دستاوردهای جمعیت هلال احمر استان بوده و به هنگام بروز حوادث می تواند سرعت عمل سازمان رابسیار بالا ببرد .
حاجیانی افزود: ما جمعا ۱۳۶ خانه هلال داریم که ۱۵ خانه در هفته هلال احمر ایجاد شده است و کار این خانه ها جذب نیروهای مردمی داوطلب و آموزش به آنها هست تا به هنگام بروز حوادث بتوانند به موقع وارد عمل شوند و به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر