شما اینجا هستید

اخبار » یک بام و دو هوا در منع تردد عید فطر وظلم به مردم
گروه : اخبار , گفتگو


✍️ ابو امیر جنابی
به گزارش خبر بندر: بسیاری از شهروندان گناوه ای طی روزهای گذشته از اجرای غیر اصولی منع ترددهای عید فطر توسط نیروی انتظامی گلایه مند شده و از طریق رسانه های رسمی، غیر رسمی و فضای مجازی اعتراض خود را عمومی کرده اند،. ارسال پیامک هایی با مضمون تخلف برخلاف مصوبات کرونا جهت منع تردد برای بسیاری از شهروندان و اهاللی روستاهای حومه گناوه باعث ناراحتی و دلخوری آنها را فراهم آورده است.
اتفاقی که بر خلاف رویه قبلی ستاد کرونا و برخلاف اطلاع رسانی قبلی ستاد بوده است.
ستاد کرونای استان قبل از عید فطر اعلام کرده بود که ورودی های استان از سه شنبه تا شنبه بسته است و البته بعد از آن اعلام شد ورودی های شهرهای استان نیز بسته می شود!
برخلاف آنچه از پیش اعلام شده بود نه تنها ورودی شهرستان ها و استان بسته نبود و نیروی انتظامی برخلاف روال قبلی خود در نوروز و موارد مشابه دیگر هیچ مانعی برای ورود اتومبیل های بومی و غیر بومی ایجاد نمی کرد بلکه عبور مرور آزاد و بدون دردسر بود، هر چند بنظر می رسید تقاضای سفری هم از هموطنان شهرهاو دیگر استان های کشور هم دیده نمی شد و ورودی شهرهای روان و کم حجم با کمترین پلاک غیر بومی بود.
بنظر می رسد در این مرحله از منع ترددها نیروی انتظامی همه تمرکز خود را روی دوربین های بین راهی گذاشته و ورودی شهرها را عملا رها نموده است که این رویه نه تنها کمکی به منع تردد ها ننمود بلکه باعث تضییع حقوق بسیاری از اهالی شهر های ریگ، گناوه و روستاهای شهرستان شده است!
همانگونه که خود مسولین شهرستان و فرماندهان نیروی انتظامی بهتر می دانند بسیاری از اهالی روستاهای شهرستان گناوه محل کارشان در بازار بزرگ شهر گناوه بوده و بسیاری از کارکنان دولتی و شرکت ها در این شهر از روستاهای اطراف، بندر ریگ و حتی شهرهای اطراف گناوه هستند که روزانه در مسیر ورود و خروج این شهر با ماشین های شخصی عبور و مرور می کنند. و اجرای منع تردد با دوربین های بین جاده ای یقینا نمی توان حق مطلب را در زمینه منع تردد اجرا کند، بخصوص انکه بسیاری از این پیامک ها به افرادی ارسال شده که برای امرار معاش بصورت روتین در این مسیرها رفت و آمد کرده یا از روستایی به روستای دیگر رفت آمد داشته یا صرفا مسیر جاده ای داشته و به هیچ شهری نیز ورود نکرده اند! ضمن اینکه بدیل قرار گرفتن بیمارستان های شهرستان در مسیر اتوبان بسیاری از اهالی بندرریگ، گناوه و روستاهای مختلف برای کارهای درمانی اتوبان گناوه برازجان را طی می کنند!
نکته آخر اینکه اگر قرار بود منع تردد عید فطر از طریق دوربین های بین شهری انجام شود( که کار اشتباهی است) و ورودی شهرها کنترل نشود باید بصورت شفاف به مردم اعلام می شد!
نکته مهم در ارسال پیامک ها این است که در این پیام ها عنوان گردیده تخلف ها در دست بررسی است و قبض جریمه ای صادر نگردیده که این می تواند در بررسی مجدد انجام جریمه ها کمک کند.
یقینا باید از تلاش های ایثارگرانه نیروی انتظامی در طی ماه های گذشته برای پیشگیری از شیوع کرونا تقدیر نمود ولی حتما نقد برنامه های این نیرو و بازنگری مجدد در بعضی مصوبات وبرنامه های آن می تواند باعث محبوبیت نیروی انتظامی در بین مردم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر