شما اینجا هستید

اخبار » بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از قویترین بنیادهای کشور است.

خبر بندر:مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور: بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از نظر ساختاری از قوی ترین بنیادهای کشور است.


مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر گفت:
بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از نظر ساختاری از قوی ترین بنیادهای کشور است
به گزارش خبر بندر، مهدی احمدی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه استان در این نشست با توجه به شرایط کرونایی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که رئیس هیات امنای آن ریاست محترم جمهور است و دانشگاهی است که اصطلاحا در اساسنامه آن قید شده است که دانشگاهی استراتژیک و ماموریت گرا است و از نظر قدمت بیش از یکصد سال قدمت دارد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با وجود اینکه در سال ۹۱ این دانشگاه از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام پیدا کرده است ولی همان دانشگاه تربیت معلمی است که وظیفه ذاتی آن تربیت دانشجو معلم برای وزارت آموزش و پرورش می باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که میزبان مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و همه دستگاه ها به ویژه سازمان امور استخدامی، وزارت علوم، برنامه و بودجه و … باید دست به دست هم دهند و نیازمندی ها و نواقص این دانشگاه را مرتفع کنند.
احمدی ادامه داد: ما اگر بخواهیم کشوری مترقی و توسعه یافته در همه جهات داشته باشیم ناگزیریم در رفع نواقص و کمبودهای این دانشگاه که یک دانشگاه انسان ساز و تربیت کننده نسل جوان کشور است، کوشا باشیم و به این جهت بود که مبارک شجره طیبه معنادار تاسیس و راه اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور بود و امروز شاهد تاسیس بیست و چهارمین شعبه استانی را شاهد تاسیس آن هستیم.
وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان رسم بر این نیست که تنها با اعتبارات دولتی دانشگاه های برتر دنیا را بچرخانند و با توجه به اینکه ایران در سابقه وقف و نیکوکاری پیشینه خاصی در دنیا دارد، امیدواریم روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشد.
احمدی تاکید کرد: چرا که وقتی چرخاننده سیستم های آموزشی توسط ظرفیت های مردمی باشد آنها از وابستگی ها کمتر می شوند و باعث می شود ذات اصلی آموزش و پرورش در آن جریان پیدا کند.
وی متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان این افتخار را دارد که بعد از حضور مقام معظم رهبری این بنیاد را با حضور صاحب نظران و صاحب منصبان متعهد به عنوان هیات موسس از جمله دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان، معاونت های دانشگاه، شخصیت های برجسته ملی و فرا ملی ما مثل دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای کشور و ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس هیات موسس جمع شدند و این بنیاد را پایه ریزی کردند.
احمدی با بیان اینکه امروز بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از لحاظ زیرساخت ها یکی از قویترین بنیادهای کشور تلقی می شود، افزود: هیچ دانشگاهی در کشور به اندازه دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت نیست.
وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با وجود ۹۷ پردیس و مرکز آموزشی و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و با وجود حداقل یک پردیس دختران و یک پردیس پسران در تمام استان های کشور باعث شده که این دانشگاه ظرفیت های بسیار بزرگی را داشته باشد که هیچ دانشگاهی در کشور دارای این ظرفیت نیست.
احمدی با بیان اینکه تولید این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور است که برای سی سال در کشور ماندگاری دارد و تولید و محصول تاریخ انقضاء ندارد، تصریح کرد: بعد ازگذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی ما به این مرحله رسیده ایم که اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم و این امر با هزینه های امروزه که جوابگوی بسیاری از زیرساخت های عمرانی، تجهیزات، ملزومات و امثال اینها نیست تقریبا امکان پذیر نیست.
وی متذکر شد: امروز بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد در راستای طرح ماندگار ریاست محترم دانشگاه به نام طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ گام هایی در آینده نه چندان دور بردارد و این طرح به این شکل است که ۳۱-۱۰۰ یا ۳۱-۳۱ که ۱۰۰ به معنای صدمین سال قدمت این دانشگاه و ۳۱ یعنی ۳۱ استان که مدیران ارشد به ویژه استاندارن محترم به میزان ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهند.
احمدی بیان داشت: تربیت دانشجومعلم قیمتی و دانشجومعلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به امکانات و هزینه دارد و بنیاد خیرین امیدوار است با تاسیس ۳۱ شعبه در کشور با کمک خیراندیشان نیکوکار و کسانی که ثروت و موهبت الهی در اختیار آنها قرار گرفته در کنار این دانشگاه قرار گرفته و این طرح را اجرایی کنند.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور در پایان گفت: امیدواریم که بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بتواند با حرکت های سازنده و ایجاد اعتماد برای خیرین این نیت خود را عملی کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر