شما اینجا هستید

اخبار » ۱۳۲۲ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بوشهر تحصیل می کنند

خبربندر:رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهرگفت :۱۳۲۲ دانشجومعلم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند
به گزارش خبر بندر؛ دکتر اکبر مولایی در نشست با اهالی رسانه استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در نشست خبری با رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور و مدیرعامل این بنیاد اظهار داشت: امیدواریم با همت و یاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان بتوانیم امروز شعبه استانی این بنیاد را در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رقم بزنیم و مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان را از سد راه برداریم و آغاز کاری برای توسعه کمی و کیفی و همه جانبه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر باشد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به تشریح آمار دانشجویان این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان کشور که برخاسته از مراکز تربیت معلم سابق است با نام جدید دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ آغاز به کار کرده است و در ۳۱ استان کشور شعبه هایی در واحد خواهران و برادران را دارا می باشد که در استان بوشهر نیز در پردیس خواهران بنت الهدی صدر و پردیس برادران پردیس علامه طباطبایی به ارائه خدماتی به دانشجو معلمان می پردازیم.
مولایی بیان داشت: در حال حاضر آمار منتهی به سال ۱۴۰۰ بدون ورودی های جدید ما ۱۳۲۲ دانشجو معلم به صورت تمام وقت خوابگاهی به صورت پیوسته داریم که از این آمار ۵۷۳ نفر پسران و ۷۴۹ نفر دختران هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در پردیس نسیبه تهران در خصوص تاکید ایشان به اینکه تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت سنگینی در زمینه تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیدا کرده و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر کسی که بناست ردای معلمی بر تن کند می بایست از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شود.
مولایی در ادامه گفت: به دلیل بازنشسته شدن فزاینده نیروهای آموزش و پرورش در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم بود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بدنه آموزش و پرورش جدا خواهند شد و جایگزینی این نیروی انسانی نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی ادامه داد: این امر در دستور کار دانشگاه فرهنگیان کشور قرار گرفته است و هم اکنون با بیش از ۹۰ هزار دانشجوی پیوسته که از طریق کنکور سراسری در رشته های مختلف جذب می شوند در صدد هستیم که این نیاز آموزش و پرورش کشور را مرتفع کنیم.
مولایی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید سازمان امور استخدامی در مهرماه سال آینده ۲۵ هزار ردیف استخدامی جدید برای جذب دانشجو معلمین صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه شیوه های جذب دانشجو در این دانشگاه افزود: با توجه به نیازهایی که در کشور وجود دارد دو شیوه جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است که شیوه نخست جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و شیوه دوم موسوم به استخدام از طریق ماده ۲۸ است که یک شیوه مقطعی است و به خاطر نیاز اظطراری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.
مولایی به تشریح شیوه جذب دانشجو از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: در این شیوه آزمون استخدامی از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های کشور با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می شود و از کسانی که در آزمون کتبی قبول می شوند سه برابر ظرفیت برای مصاحبه تخصصی به دانشگاه فرهنگیان فراخوانده می شوند و پس از انجام فرایند مراحل مصاحبه و گزینش تعدادی که می بایست به دانشگاه معرفی می شوند و دانشگاه طی دو ترم فشرده کار آموزش شیوه های تدریس و ارزیابی را اعمال می کند و پس از دو ترم این افراد جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی متذکر شد: در سال گذشته دو بار آزمون استخدامی برگزار شده که بناست در مرحله اول ۵۰۰ نفر و در مرحله دوم ۴۰۰ نفر جذب دانشگاه شوند و اخیرا با مصوبه مجلس شورای اسلامی حق التدریس های شاغل در استان را نیز تحت پوشش قرار داد ه ایم و کار آموزش فشرده برای ۷۰۰ نفر از آنها برای استخدام را آغاز نموده ایم.
مولایی تصریح کرد: برآورد ما این است که از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۵۰۰ نفر جذب دانشگاه فرهنگیان بوشهر خواهند شد و بنابراین اگر آمار فعلی دانشجویان را به این آمار اضافه کنیم ما در اول مهرماه سال جاری میزبان بیش از ۱۸۰۰ دانشجو معلم خوابگاهی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: از طرفی میثاق دانشگاه فرهنگیان حکم می کند که دانشجویان حتما به صورت تمام وقت در پردیس حضور داشته باشند و زندگی خوابگاهی دانشجو معلم قسمتی از فرآیند تربیت معلم محسوب می شود و لذا فراهم آوردن زندگی دانشجویی در محیطی در خور تربیت معلم نیازمند به پیش بینی ها، مدیریت ها و برنامه ریزی های خاصی است که متاسفانه سال هاست به دلیل کم توجهی به امر تربیت معلم زیرساخت های کار برای تربیت معلم در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بوشهر فراهم نیست.
مولایی ادامه داد: فراهم آوردن زندگی دانشجویی بیش از ۱۸۰۰ نفر به تناسب هر ۸ یا ۶ نفر در یک اتاق نیازمند تقریبا ۲۵۰ تا ۳۰۰ اتاق و بقیه خدمات جانبی است که این امکانات فضای فیزیکی در حال حاضر برای دانشگاه میسر نیست و می بایست این امر ظرف ۴-۳ ماه آینده با همت مسئولین استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان و مسئولین استانی دانشگاه فرهنگیان بوشهر محقق شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در راستای آینده نگری و برای ایجاد بستری مناسب برای گذراندن پیک های بعدی استخدام های آموزش و پرورش، نیاز به یک بنیاد حامی داریم که این بنیاد در سراسر کشور با نام بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اساسنامه ای مدون شکل گرفته و امروز بنا است که در این مراسم بحث انتخاب هیات مدیره بنیاد خیرین را داشته باشیم با امید به اینکه بنیاد خیرین بتواند به عنوان بازوی محرکه در کنار دانشگاه فرهنگیان بوشهر باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر