شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آغاز برنامه های هفته سلامت در دیلم
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- دیلم – طاهری نیا : برنامه های آغازین روز هفته سلامت همزمان با سراسر کشور با حضور امام جمعه،معاون فرماندار و جمعی از مسئولین در هنرستان آسیه دیلم برگزار شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم،رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم صبح امروز دراین آیین ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اظهار داشت:آموزش برنامه های خودمراقبتی باید از محیط مدرسه و خانواده آغاز شود.

عبدالحسین ناصری ضمن تاکید بر آموزش خودمراقبتی خاطر بین داشت:خودمراقبتی راهکاری که برای پیشگیری از بیماریهای مزمن انتخاب شده و خودمراقبتی اینکه ما بتوانیم با آگاهی و کسب مهارتهای لازم بتواینم از خود و خانواده مان خودمان مراقبت کنیم.

ناصری اضافه کرد: طرحی که دربحث خودمراقبتی در بعضی از کشورهای جهان اجرا شده منجر به این شده که بار هزینه ای بیماران و افراد جامعه خیلی خوب کاهش پیدا کند و بار مراجعه افراد به مراکز درمانی کاهش یابد.

این مقام مسئول یادآور شد: در هفته سلامت برنامه های متنوعی با محوریت خودمراقبتی در شهرستان تدارک دیده شده که راس این برنامه ها اجرای برنامه های آموزشی و افزایش سطح آگاهی در مدارس است.

رییس شبکه بهداشت وردمان دیلم با اشاره به اینکه دانش آموزان پل ارتباطی بسیار خوبی بین شبکه بهداشت و خانواده ها هستند اذعان داشت: انتظاری که از شما دانش آموزان داریم این است که این آموزه ها را خوب یاد بگیرید و به خانواده های خود منتقل کنید تا خانواده ها هم به این سطح اگاهی برسند که بتوانند از خود مراقبت کنند.

ناصری درادامه سخنان خود تصریح کرد: خودمراقبتی دامنه وسیعی دارد و از یک مسواک زدن ساده شروع میشود و حتی از یک عمل جراحی اعصاب هم به عنوان خودمراقبتی حرفه ای جزو برنامه هایی است که در سطح بهداشت و درمان پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: خودمراقبتی هم باعث کاهش عوارض بیماریهای مزمن مثل دیابت می شود و هم می تواند در ارتقاء سطح سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها موثر باشد.

وی افزود: انتظارداریم با برنامه های آموزشی که در مدارس اجرا خواهد شد دانش آموزان این آموزه ها را یاد بگیرند و یار و یاور ما در امر خودمراقبتی باشند.

رییس اداره آموزش و پرورش دیلم گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان با تمام توان در کنار بهداشت ودرمان آماده اجرای برنامه های خودمراقبتی در سطح مدارس است.

حسین بستانی افزود: امیدوارم با کمک و پشتیبانی مسئولین شهرستان بخصوص امام جمعه و فرماندار و همکارانم در آموزش و پرورش شهرستان دیلم را به جایگاه واقعی خود دراین عرصه برسانیم.

دراین مراسم به دانش آموزانی که نام آنها فاطمه و زهرا بود از سوی شبکه بهداشت و آموزش و پرورش جوایزی اهدا شد.
IMG_9954

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر