شما اینجا هستید

اخبار » ۲۵۴ نفر کادر پزشکی به مردم شهرستان دیلم خدمات ارائه می کنند
گروه : اخبار

به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دیلم،عبدالحسین ناصری در دیدار تیم مدیریتی شبکه بهداشت با امام جمعه دیلم اظهار داشت: یک بیمارستان،چهار مرکز بهداشتی درمانی،یازده خانه بهداشت، سه پایگاه اورژانس شهری و جاده ای،یک پایگاه مرزی و بهداشتی و یک آموزشگاه بهورزی خدمات بهداشت و درمان را به مردم عزیز شهرستان ارائه می کند.

وی بیان داشت: در بحث نیروی انسانی ۲۵۴ پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار، ماما، بهیار، بهورز،کارشناسان بهداشتی،پرسنل اداری مالی و خدماتی در مجموعه بهداشت ودرمان مشغول خدمت به مردم هستند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم ضمن اشاره به ارتقاء شاخصهای بهداشتی شهرستان در سالهای اخیر تصریح کرد: میزان مرگ و میر نوزادی،میزان مرگ و میر کودکان زیر یکسال کاهش یافته و شاخصهایی چون دسترسی خانوارهای روستایی به توالت بهداشتی، دفع بهداشتی زباله و فاضلاب در مناطق روستایی افزایش یافته و این نشان از ارتقاء سطح کیفی خدمات بهداشت محیط در مناطق روستایی است.

ناصری به خدمات بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: خدمات بهداشت ودهان و دندان در سالهای اخیر هم به لحاظ کمی و هم کیفی افزایش یافته است.

وی به ارتقاء سطح خدمت تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: ماهانه ۴ هزار نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند و پزشکان متخصص دوره ای ماهانه بطور میانگین ۶۰۰ نفر را ویزیت می کنند.

رییس شبکه بهداشت از کاهش میزان اعزام بیماران به شهرستانهای همجوار خبر داد و خاطر نشان کرد: کاهش اعزام بیماران از یک و نیم اعزام در روز به یک اعزام در روز نشان از درمان و بستری کردن بیمارن در بیمارستان و کمتر شدن نیاز به اعزام است.

ناصری با اشاره به اینکه اکثر خدمات آزمایشگاهی در شهرستان مهیاست اظهار داشت: بجز چند آزمایش جزیی که به علت نبود متقاضی و مرقون به صرفه نبودن آن کلیه آزمایشات در آزمایشگاه بیمارستان انجام می شود.

وی افزود: بطور میانگین ماهانه ۲۷۰۰ نفر به آزمایشگاه بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که با حمایت امام جمعه به عمل آمده مشارکت خیرین در شهرستان بوده که این گام بلندی بود برای رسیدن به اهدافمان و طی سال گذشته حدود ۸۵۰مترمربع فضای فیزیکی در بیمارستان توسط خیرین افتتاح و در حال احداث است.

ناصری با اشاره به اینکه یکی از شهرستانهایی هستیم که در جذب خیرین توانسته ایم عملکرد مطلوبی داشته باشیم افزود: ۴۳۰مترمربع فضای فیزیکی در بخش درمان الان در حال احداث است و در همین هفته سلامت ۲۰۰ مترمربع آن کلنگ زنی میشود.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم اذعان داشت: علی رغم همه حمایتهایی که توسط امام جمعه و مسئولین شهرستان بعمل آمده این وضعیت مطلبوب ما نیست چون این مطالباتی که از سوی مردم وجود دارد بحق است و و ما مجدانه پیگیر رفع آنها هستیم.

ناصری تصریح کرد: راه اندازی بخشهای زنان و زایمان و جراحی بیمارستان دیلم جزو اولویتها و برنامه های ماست و امیدواریم تا پایان سال ۹۳ بتوانیم این دو بخش را راه اندازی کنیم و بتوانیم خدمات تخصصی را در شهرستان تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی این دو بخش جزو دغدغه های فکری ما به عنوان متولیان سلامت مردم، فرماندار و مسئولین دانشگاه است و امیدواریم بتوانیم این خدمات مورد نیاز را در سطح شهرستان به یک نُرم قابل قبولی برسانیم.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم به چالش بیماریهای مزمنی که در سطح جامعه وجود دارد اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیازمند ارتقاء سطح آگاهی عمومی و یک رویکرد جدیدی در تغییر سبک زندگی مردم و تغذیه سالم در جامعه هستیم.

وی ابراز داشت: شیوع بیماریهای مزمنی مثل بیماریهای قلبی و عروقی،فشارخون،دیابت و سرطانها چالشهای سلامت در جامعه امروزی ماست و شعار هفته سلامت باعنوان “یک عمر سلامت،با خودمراقبتی” با همین نیّت طراحی و تدوین شده است.

ناصری به بالا بودن میزان شیوع دیابت و فشارخون در شهرستان اشاره کرد و افزود: یک مقدار نُرم بیماریهایی مزمن در سطح شهرستان دیلم از میانگین استانی بیشتر است بطوری که ۴۶ درصد مرگهایی که در سال رخ می دهد به علت بیماریهای قلبی و عروقی است.

ناصری افزود: نه اینکه به علت شرایط زندگی در شهرستان دیلم متفاوت تراست بلکه به علت نوع تغذیه و نوع رفتارهای اجتماعی باعث شده یه مقدار میزان این بیماریها در شهرستان دیلم بالاتر باشد.

این دیدار به مناسبت هفته سلامت و هفته بزرگداشت مقام زن و با حضور تعدادی از بانوان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان انجام شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر