شما اینجا هستید

سرخط خبرها » قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی بلای جان بوشهری‌ها
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : آمار ارائه شده از سوی مسئولان بیانگر وضعیت بسیار نگران‌کننده بیماری های قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر است که این بیماری‌ها هر ساله جان بسیاری از مردم استان بوشهر را می‌گیرد و البته تغییر در شیوه زندگی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با این بیماری‌ها است.

به گزارش صدای بندر به نقل از مهر، روند افزایشی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر موضوعی است که در سال‌های اخیر همواره توسط مسئولان بهداشت و درمان و سلامت استان بوشهر اعلام شده است و این روند همواره در حال افزایش است و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

هر چند این موضوع به خوبی مورد توجه مسئولان استان به ویژه در بخش بهداشت و درمان قرار گرفته است ولی از سال ۸۱ تا ۹۱ روند افزایشی علل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر کند نشده و روند صعودی داشته است.

یکی از مهمترین راه‌های مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی، تغییر در شیوه و سبک زندگی است که این موضوع نیازمند عزم و اراده همه مردم است و تا خود مردم نخواهند تغییری را در این زمینه داشته باشند، شاهد بهبود این وضعیت نخواهیم بود.

هر چند بهبود زیرساخت‌های درمانی در کاهش مرگ و میرها تاثیرگذار است ولی هیچ‌گاه امکانات درمانی نمی‌تواند تضمین‌کننده سلامت مردم باشد و برای بهبود شاخص‌های سلامت نیاز است که پیشگیری‌های بیشتری توسط مردم صورت بگیرد.

۳۵درصد مرگ و میرها در بوشهر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سلامتی مقوله‌ای است که برای همه انسان‌ها ارزشمند است و همه درگیر آن هستیم و با توجه به زندگی امروزی، نیاز به تغییرات سریعتر و بنیادی تری در این زمینه هست.

غلامرضا کهن اضافه کرد: ضرورت اصلی چنین تغییری را باید در پیر شدن جمعیت و تغییر بار بیماری‌ها دانست که مدیریت آن نیازمند مراقبت بهتر و متناسب با نیاز های مردم حال و آینده است.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به رشد بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان بوشهر گفت: متاسفانه در سال گذشته، ۳۵ در صد فوتی در شهرستان بوشهر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است که نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و رسانه برای آموزش و پیشگیری از این بیماری هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر همچنین با انتقاد از گشایش مغازه‌هایی تحت عنوان خرید و فروش دخانیات، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی خواست تا این معضل را جدی بگیرند و برای حل این مشکل اقدامات جدی و کارشناسانه صورت بگیرد.

۱۴ درصد مردم بوشهر به دیابت مبتلا هستند/ لزوم تغییر سبک زندگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز با بیان اینکه شیوع بیماری قندخون در بوشهر بالاترین درصد به نسبت کل جهان است، اظهار داشت: میزان ابتلا به بیماری دیابت در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست به‌گونه‌ای که مبتلایان به دیابت در استان دو برابر میانگین جهانی است.

دکتر علیرضا رئیسی ضمن بیان اینکه نرم شیوع بیماری قندخون در بوشهر بالاترین درصد به نسبت کل جهان است گفت: این بیماری در جهان شش الی هفت درصد، در ایران ۹ درصد و در استان ما ۱۴ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مخاطرات بیماری قند خون، تاکید کرد: بیماری قند خون موجب بیماری های بسیاری می‌شود که لازم است که مردم از این بیماری پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، کم‌تحرکی یکی از عوامل تهدید کننده سلامت دانست و گفت: افزایش به دیابت در استان بوشهر نشان از کم‌تحرکی مردم استان است.

وی تغییر سبک زندگی را مهم‌ترین عمل از پیشگیری بیماری‌ها دانست و افزود: برای کنترل بیماری های قلبی و عروقی به اطلاع رسانی برای افزایش اطلاعات مردم و تغییر سبک زندگی نیاز است که بسیار مهم است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر