شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پارک ملی دریایی نای بند را دریابید+ تصویر
گروه : سرخط خبرها

هفته زمین پاک برای پاک بودن زمین تلاش می کینم تا در خاطره هایمان باقی بماند که در تمام طول سال باید برای پاکی آن اقدامات عملی برداریم .
زمین، زمانی از آلودگی ها پاک خواهد شد که ذهنیت ما دگرگون شود نوع نگرش ما تغییر کند و اقدامات عملی در تمام طول سال سرلوحه زندگی شخصی و کاریمان گردد.
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مصطفی موذنی رئیس پارک ملی دریایی نای بند و اداره محیط زیست عسلویه اظهار داشت: به رسم هر سال در منطقه عسلویه به مناسبت روز زمین پاک، اداره حفاظت محیط زیست جهت پاکسازی طبیعت فراخوان عمومی برپا می نماید.
وی افزود: در سال ۹۲ استقبال از برنامه زمین پاک بسیار محدود بود اما خوشبختانه در سال۹۳ بطور گسترده ای این استقبال افزایش یافت به نحوی که تقریبا کلیه شرکتهای مستقر در عسلویه در یک برنامه مدون تحت نظارت اداره محیط زیست جهت پاکسازی سواحل و عرصه های طبیعی نای بند مشارکت نموند.
موذنی ادامه داد: در این برنامه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت نفت و گاز، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجتمع های پتروشیمی های عسلویه، شهرداری نخل تقی و عسلویه و جمعی از فعالان زیست محیطی مردم نهاد و سمن های فعال منطقه حضور پر شور داشتند که جای تشکر و قدردارنی دارد.
رییس پارک ملی دریایی نای بند عسلویه خاطرنشان کرد: نای بند بعنوان یگانه منطقه گردشگری شهرستان عسلویه در ابتدای هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی است ولی متاسفانه ارمغان گردشگری برای طبیعت منطقه، زباله می باشد.
موذنی در پایان با اشاره به حجم بالای زباله پراکنده شده در طبیعت گفت: حجم زباله به حدی است که می بایست برنامه هایی مانند روز زمین پاک به تناوب تکرار گردد و البته آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید در راس همه فعالیت ها قرار گیرد.

3_(2)IMG-20140422-WA0077

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر