شما اینجا هستید

اخبار » ازدواج از دیروز تا امروز


خبر بندر، ضرغام خرمی : هنوز هم زمانی که اعضای یک خانواده‌ دور هم جمع می‌شوند، پدران و مادران از ازدواج‌های آسان، مهریه‌های کم و سادگی‌ ازدواج آن روزها حرف می‌زنند.
واژه های مثل سادگی ، چیزی نخواستن ، قناعت کردن ، زندگی صمیمی و نه نمایشی در ذهن تداعی می‌شود ‌. زنان و مردانی که در یک خانه ساده و بی آلایش با هم زندگی می کردند و از زندگی لذت می بردند. نه خبری از مشاوره پیش از ازدواج و نه پس از ازدواج بود . صاحب دانش نبودند ولی بینش داشتند مهارت های همسرداری ، مهمان پذیری ، تربیت فرزند را به خوبی بلد بودند . شروع زندگی ها با کمترین هزینه و شاید با جیب خالی ممکن بود هر چند برای امروزی ها رویاست. اختلاف کم و امار پایین طلاق خصلت بارز زندگی های آن روزگار بود. نمی خواهم مقایسه کنم یا از واژه اختلاف استفاده کنم که به نظر واژه مناسبی نیست ولی تفاوت زیادی بین سبک زندگی مشترک نسل فعلی و گذشته است . طبیعی است که تغییر نسل توام با تغییر ذائقه و انتظارات است اما گذشت زمان نباید باعث شود ارزشهای اصیل زندگی مشترک یعنی گذشت ، مهربانی و ساده زیستی صداقت و.‌ .. دست خوش تغییر یا فراموشی شوند هر چند هنوز کهنه نشده اند اما خلا این ارزشها در زندگی امروز احساس می شود . تغییر در سبک زندگی و متاسفانه ضد ارزش شدن برخی از ارزشها به شیوه زندگی ضربه زده است .
زنان و مردان صاحب سوادی هستند که بخاطر اختلاف جزئی بعضا زندگی مشترک شان به خطر می افتد واقعا در زندگی مشترک لحظه های سخت وجود دارد که عبور از آن بدون همراهی، حفظ حرمت ها و گذشت ممکن پذیر نیست. خطاست که تصور کنیم خوشبختی در سایه خانه و امکانات آنچنانی است هر چند تامین ضرورت های زندگی در
کاهش اختلاف دختر و پسران جوان که لای پر قو بزرگ شده اند بی تاثیر نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر