شما اینجا هستید

اخبار » پایین بودن سرانه مطالعه زیبنده استان بوشهر نیست

پایین بودن سرانه مطالعه زیبنده استان بوشهر نیست

خبربندر:مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: پایین بودن سرانه مطالعه این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور پذیرفتنی نیست و برای بهبود وضعیت موجود همه باید تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر، محمد مظفری در آیین اختتامیه نخستین دوره انتخاب کتاب سال شهرستان دشتی افزود: براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در شهریورماه سال جاری، استان بوشهر از استان‌های رده آخر در سرانه مطالعه است و این زنگ خطر برای این استان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: با توجه با سابقه استان بوشهر در حوزه فرهنگ و کسب بسیاری از عنوان‌های اولین‌ها در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه چاپ و نشر؛ پایین بودن سرانه مطالعه اتفاق خوبی نیست و برای افزایش کتابخوانی در بین عامه مردم؛ دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌های تخصصی حوزه کتاب و سازمان‌های مردم نهاد باید بیش از گذشته فعال باشند.

مظفری، برضرورت پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها و همچنین برگزاری جلسه‌های منظم انجمن کتابخانه‌های شهرستان‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی در حوزه کتاب در سال‌های گذشته جهش بسیار خوبی داشته است افزود: هم افزایی مسئولان و نویسندگان این شهرستان در حوزه کتاب باید در سراسر استان به عنوان نمونه اجرایی شود.

مظفری از  شمار بالای کتاب‌های چاپ شده، موفقیت باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان دشتی در کشور و فعالیت مستمر در روستاها و همراهی شورای شهر وشهرداری و مسئولان این شهرستان در این زمینه تقدیر کرد.در پایان این آیین به برگزیدگان کتاب سال شهرستان دشتی جوایزی اهدا شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر