شما اینجا هستید

اخبار » روستاهای استان از نظر زیر ساخت های فرهنگی فقیر هستند

روستاهای استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های فرهنگی فقیر هستند

خبربندر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار بوشهر گفت: روستاهای استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های فرهنگی فقیر هستند.

به گزارش خبربندر؛محمد مظفری در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای محلی در روستای گاو سفید بزرگ در شهرستان گناوه گفت: دهیاران روستاهای علاوه بر وظایف توسعه عمرانی روستاها باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روستاها در زمینه زیر ساخت‌های فرهنگی بسیار فقیر هستند افزود: بخشی از اعتبارات دهیاری‌ها باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

مظفری با بیان اینکه کرونا باعث شده اجرای طرح نشاط اجتماعی در دو سال در سطح استان کمرنگ شود افزود: شهرداری‌ها و دهیاری برای اجرای هر چه بهتر طرح انشاط اجتماعی در سطح استان در فضاهای باز شهری و روستایی برنامه ریزی کنند.

وی ضمن اشاره به راه اندازی کتابخانه های روستایی در استان، افزود: دهیاران در خصوص احداث و راه اندازی کتابخانه به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی اهتمام به خرج داده و برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید به وظایف قانونی خود در ارائه خدمات به روستاهای استان عمل کنند.

مظفری با بیان اینکه گردشگری و بوم گردی بستر بسیار مناسبی برای توسعه روستایی در استان است، افزود: توسعه بوم گردی در بلند مدت می‌تواند برای خانواده‌های روستایی استان اشتغال پایدار ایجاد کنند.

لام به ذکر است جشنواره غذاهای بومی و محلی روستای پوزه گاه به همت شورا و دهیاری روستا و با مشارکت پرشور اهالی روستای گاو سفید بزرگ و روستاهای همجوار روز جمعه ۵ آذر برگزار شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر