شما اینجا هستید

اخبار » مشکل تردد اهالی جزیره خارگ ادامه دارد/ در انتظار تحقق وعده‌ها

مشکل تردد اهالی جزیره خارگ ادامه دارد/ در انتظار تحقق وعده‌ها

خبربندر: مشکل تردد اهالی جزیره خارگ همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود با تحقق وعده‌های مسئولان، مشکل دیرینه این جزیره رفع شود.

جزیره خارگ به عنوان مرکز صادرات نفت ایران و یکی از نقاط مهم و حائز اهمیت کشور به شمار می‌رود ولی گویی این ماراتن تردد دریایی اهالی صبور جزیره خارگ تمامی ندارد.

اهالی شریف و متدین این جزیره در عرصه‌های مختلف دین خود را به نظام مقدس اسلامی ایران ادا کرده‌اند و گلزار شهدای این جزیره خود گواه استقامت و پایداری مردمان نجیب این خاک پاک است.

مشکل تردد دریایی اهالی صبور خارگ دیگر یک مشکل نیست، چون اگر مسئله و مشکلی بود تا به امروز چاره‌ای برای آن اندیشیده شده بود.

وعده‌ها عملی شود

یکی از اهالی این جزیره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بحث رفت‌وآمد دریایی فقط تا الان وعده شنیده‌ایم، اگر اتفاقی هم رخ داده، کوتاه مدت بوده است.

کریمی افزود: طی روزهای اخیر یک شناور عملیاتی از شرکت نفت فلات قاره با بدترین حالت ممکن اهالی جزیره را به بوشهر منتقل می‌کند.

وی با تاکید بر رفع مشکل تردد اهالی جزیره خارگ ادامه داد: مردمانی که هشت سال در این جزیره مقاومت کردند شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

بدترین شرایط تردد در خارگ

با این حال جزیره در بدترین شرایط ممکن در حوزه تردد دریایی خود به‌ویژه در مسیر بوشهر به سر می‌برد، شناور سورو بندر که در مسیر بوشهر در حال خدمت رسانی بود به دلایل نامشخص بوشهر را به مقصد هرمزگان ترک کرده و مطالبات و عدم حمایت را بهانه خروج از خط اعلام نموده است.

شناور آروس مهیار نیز با مشکلات فنی عدیده ای در حال دست و پنجه نرم کردن است که مشخص نیست کی این شناور نیز از حوزه عملیاتی تردد خارج شود.

مشکل تردد اهالی جزیره خارگ ادامه دارد/ در انتظار تحقق وعده‌ها

لزوم تأمین سه فروند کشتی

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری‌ها و مکاتبات خود در خصوص مشکلات تردد ساکنین جزیره خارگ، در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت خواستار تخصیص اعتبار برای تأمین سه فروند کشتی با مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ شد.

در متن نامه عبدالکریم جمیری خطاب به اوجی آمده است: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های متعدد، موضوع تردد اهالی جزیره خارگ به سایر مناطق از جمله بنادر بوشهر و غیره، متأسفانه علیرغم مصوبات و تأکیدات بسیار و تأمین اعتبارات جزئی، این مطلب همچنان یکی از معضلات و مشکلات گریبانگیر این منطقه از خاک کشور عزیزمان می‌باشد که با عنایت به اهمیت استراتژیکی و امنیتی آن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: استقرار تأسیسات نفتی و لزوم توجه به تسهیل تردد افراد بومی و کارکنان بخش‌های مختلف مستقر در این جزیره در کنار ارائه خدمات جاری و روزانه این جزیره که به عنوان تکلیفی بر مدیریت عمومی خارگ واگذار شده است ایجاب می‌کند وزارت نفت نسبت به تخصیص و تأمین اعتبار لازم جهت چارتری سه فروند شناور مسافری در مسیرهای رفت و برگشت به این جزیره اهتمام ویژه مبذول کرده و با توجه به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری و هیأت همراه به استان و همچنین نامه ارسالی جنابعالی مبنی بر تأمین یک فروند کشتی چارتری به هزینه وزارت نفت و تخصیص ۱۸۰ صندلی به صورت رایگان برای استفاده اهالی خارگ، خواهشمند است دستور فرمائید با عنایت به عدم تمکن مالی اهالی و پاسخگو نبودن فعالیت یک فروند کشتی، نسبت به تأمین و تخصیص اعتبار جهت فراهم کردن سه فروند کشتی با مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ نسبت به رفع مشکل تردد به این جزیره اقدام لازم مبذول و از نتیجه اینجانب را مطلع کنید.

وعده وزیر نفت

وزیر نفت در پاسخ به نامه نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، پیگیری موضوع را به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت واگذار کرده و در پی نوشت نامه عبدالکریم جمیری دستور انجام اقدام مقتضی در این خصوص صادر کرده‌است.

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته طی نامه‌ای بررسی موضوع را از طریق شرکت پایانه‌های نفتی ایران در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پاسخ به نامه دارابی گزارشی از آخرین وضعیت تردد ساکنین جزیره خارگ ارائه داده و درخواست کرده است در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، وزارت نفت جهت خرید بلیط (چارتری) ظرفیت کامل سه فروند شناوری با ظرفیت مناسب (میانگین ۱۸۰ صندلی) در مسیر خارگ – بوشهر و خارگ – گناوه و بالعکس و تخصیص یارانه سفر نیم بهای شهروندان بومی با تولیت مدیریت عملیات عمومی خارگ به هزینه وزارت نفت (۴۰ درصد سهم شرکت پایانه‌های نفتی ایران، ۳۰ درصد سهم شرکت نفت فلات قاره ایران و ۳۰ درصد سهم شرکت پتروشیمی خارگ) اقدام کند.

چاره برون رفت از مشکل تردد دریایی خارگ خرید خدمات نیست؛ حضور یک شرکت کشتیرانی قدرتمند با قراردادی بلند مدت و تیم لجستیک قوی تنها راه برون رفت از مشکل تردد دریایی جزیره خارگ است. آیا شاهد پایان این ماراتن چند دهه‌ای خواهیم بود؟/ مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر