شما اینجا هستید

اخبار » آموزش حضوری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از سر گرفته شد

خبربندر:با حضور رئیس و جمعی از مسئولان و دانشجومعلمان، پس از دو سال و یک ماه آموزش حضوری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از سر گرفته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این آئین ضمن خوشامدگویی به دانشجومعلمان و تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با افتخار بسیار خرسندیم که آموزش در پردیس های دانشگاه ما پس از دو سال و اندی به دلیل بحران کرونا حضوری شده است.
دکتر رضا درویشی گفت: این آئین بسیار برای ما ارزشمند است و در این مدت بحران کرونا جامعه جهانی را تحت الشعاع قرار داد و آسیب های زیادی در حوزه های مختلف به ویژه آموزش را تحت تاثیر خود قرار داد.
درویشی بیان داشت: حوزه آموزش در برخی کشورها آسیب کمتری دید و از آنجایی که در مواردی آموزش مجازی در کشور ما زیرساخت های آن کامل نبود، اما وزارتخانه ها و موسسات مرتبط با حوزه آموزش عالی کشور تلاش مضاعف کردند که در این زمینه خسارات کمتری را ما داشته باشیم هر چند تمرکز بر آموزش مجازی بود.
وی تصریح کرد: دانشگاه راهبردی فرهنگیان، دانشگاهی خاص، معلم پرور، استاد پرور و دانشگاه پرور است و به همین دلیل نیز باید قوی ترین ها معلمان خروجی دانشگاه ما باشند.
درویشی ادامه داد: قویترین معلم ها اگر در ابعاد آموزشی، اعتقادی و … خروجی این دانشگاه باشند پس از ورود به عرصه تعلیم و تربیت می توانند بهترین دانش آموزان را تعلیم و تربیت کنند و امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ که به طور رسمی آموزش در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حضوری شده ما و مجموعه دانشگاه به طور ویژه در کنار شما هستیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشگاه بیش از دو سال تعطیل بوده و آسیب های روحی متوجه برخی از دانشجویان شده و تا رسیدن به روال عادی در امورات مختلف زمان نیاز است و تلاش می کنیم که بهترین ها در حوزه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رفاهی برای شما محقق شود.
درویشی متذکر شد: برنامه و تلاش ما این است که در حوزه رفاهی بهترین ها را برای شما دانشجومعلمان در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر داشته باشیم و تلاش ما در سطوح استانی و سازمانی بر این است.
وی خاطرنشان کرد: در این مسیر تا جایی که امکان دارد و در تلاش ماست کوتاهی نمی کنیم و در سطوح مختلف استانی و ملی پیگیر امورات دانشگاه هستیم و از انتقادات سازنده و راهگشای دانشجویان استقبال می کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در کنار تداوم فعالیت های آموزشی، فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و … دانشجومعلمان بسیار برای ما مهم است و در تلاشیم که زیرساخت های دیگری را نیز فراهم کنیم؛ چرا که هر چه زیرساخت ها بیشتر فراهم باشد کار آموزشی، فرهنگی و پژوهشی نتیجه بهتری در پی خواهد داشت
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: یک روز هم برای تدریس، تحصیل و تعلیم به شکل حضوری یک روز است؛ اگر چه ممکن است گلایه هایی داشته باشید که چرا در دوماه پایان ترم آموزش حضوری شده است.
حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: در کلاس های حضوری و ارتباط حضوری، کارهای علمی و آموزشی محقق می شود و گاها شاهد بودیم که در آموزش مجازی کلاس درس فرع بر کارهای دیگر شده بود.
حسینی بیان داشت: از آنجا که دانشجومعلمان ما پس از تحصیل تعالیمی را که در دوره چهار ساله فرا گرفته اند، قرار است به جامعه هدف خود منتقل کنند لذا باید گفت که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه واسطه گر است.
وی تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که در این دانشگاه آموزش دادن ها و آموزش گرفتن ها و یاد گرفتن های ما واقعی، حقیقی و دقیق با تمام شرایط یک تعلیم و تربیت علمی و دینی باشد.
حسینی اضافه کرد: معتقدم دانشگاه با دانشجو موضوعیت پیدا می کند، همچنان که مدرسه با دانش آموز موضوعیت پیدا می کند و اگر دانش آموز و دانشجویی نباشد مدرسه و دانشگاه فایده ای نخواهد داشت حتی اگر دارای بهترین امکانات و اساتید باشد.
معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: حضور شما دانشجومعلمان در دانشگاه و تدریس حضوری در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم.
دکتر سید محسن محمدی گفت: امروز آغاز رسمی آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است و از این جهت بسیار خرسندیم.
محمدی بیان داشت: امروز کلاس حضوری شما به صورت کلاس توجیهی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، رفاهی و … است و پس از این آئین افتتاحیه در کلاس حضور خواهید یافت و همکاران ما در کلاس ها حاضر شده و مباحث یاد شده را در حضور شما خواهند داشت.
معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در آئین آغازین تدریس حضوری در این پردیس با حضور رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه و این پردیس اظهار داشت: مهمترین ارکان هر جامعه ای معلم است و سعادت از دل جامعه ای بیرون می آید که همه ارکان آن با هم بخوانند.
دکتر عبدالرسول فدایی دولت گفت: با خواندن تاریخ معاصر خودمان و کشورهای در حال توسعه می توانیم بدانیم که دبیران و معلمان می توانند چه نقشی را داشته باشند؛ جایی که یک نگاه معلم می تواند یک دانش آموز بی انگیزه را به عرش ببرد و یک نگاه پرخاشگر معلم می تواند یک ذهن را باعث سقوط آن شود.
فدایی دولت بیان داشت: شناخت، کشف و تبیین حقیقت یکی از کارهایی است که معلمان ما باید انجام دهند و اصل ما در این پردیس بر تواضع است.۱
وی تصریح کرد: دانشجومعلمان ما یقینا می داند که نظم چیست؟، حق خود را می داند و با تکلیف خود آشنا است و هدف ما تربیت معلمانی است که دارای منش، روش، بینش معلمی داشته و هم قاعده مند به دنیا نگاه کنند.
فدایی دولت تاکید کرد: اینجا نگاه ما تربیت هتلینگ نیست و معلم ما در این دانشگاه زیست جمعی را تجربه می کند و قطعا نه نگاه ما و نه نگاه دانشجوی ما تربیت هتلینگ نیست.
معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: معتقدیم که دانشجویی که دانشجویی که خود ساخته است می تواند موجب تحول و تغییر در محیط پیرامونی بوده و دانشجویی که در دانشگاه استعدادهای خود را شکوفا کند می تواند در جامعه خود موثر باشد.
پس از پایان آئین بازگشایی حضوری کلاس های درس در سالن های پردیس علامه طباطبایی و بنت الهدی صدر بوشهر دانشجویان در کلاس های درس پردیس ها حاضر شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر