شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مدرسه کالو هنوز خبرساز است!
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر معلم کوچکترین مدرسه دنیا گفت: دو کتاب از کوچکترین مدرسه دنیا در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش صدای بندر ؛عبدالمحمد شعرانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران دو کتاب ” قصه کوچک ترین مدرسه دنیا ” و ” مدرسه کالو ،کوچک ترین مدرسه دنیا ” توزیع می‌شود و علاقمندان می‌توانند آن را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: کتاب قصه کوچک ترین مدرسه دنیا که به چاپ ششم رسیده است و توسط نشر رسانش در بخش عمومی، سالن شبستان، راهرو ۱۷ و غرفه ۱۸ در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می شود.

شعرانی در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین کتاب دیگرم ” مدرسه کالو،کوچک ترین مدرسه ی دنیا ” نیز توسط نشر منادی تربیت در سالن ۲۳ بخش کودک و نوجوان توزیع خواهد شد.

عبدالمحمد شعرانی، متولد ۲۸ مرداد ۱۳۶۵ در بندر دَیِّر (مرکز شهرستان دیر و از شهرهای استان بوشهر) است. وی در سال ۸۵ به عنوان نیروی سرباز معلم به روستای جمال آباد کالو از توابع بخش بردخون در شهرستان دیر واقع در ۱۸۰ کیلومتری بوشهر، ۲۵ کیلومتری بندر دیر فرستاده شد.

وی که از طریق وبلاگ خود مدرسه کوچکش را معرفی کرده بود و پس از آنکه در گزارشی مورد توجه خبر بیست‌و‌سی شبکه دوم سیما ایران قرار گرفت بازتاب زیادی یافت و دبستان وی به‌عنوان کوچکترین مدرسه دنیا حتی در سطح دنیا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

او در همان روزهای اولیه سرباز معلمیش اتفاقات مدرسه شهید رجایی که بیشتر از ۴ دانش آموز نداشت را در وبلاگ شخصیش به نام «دیر تَش‌باد» dayyertashbad نوشت و همین اتفاقات و نوشته‌های وبلاگی او موجب گزارش تلویزیونی از این مدرسه شد.

شعرانی با تلاش خود توانست نظر خیر مدرسه سازی برای ساخت مدرسه در این روستا جلب کند (کار ساخت مدرسه این روستا به اتمام رسیده) جاده روستای کالو آسفالت شود و به نگاه وِیژه مسئولین این روستا به نعمت آب، برق و تلفن مجهز بشود.

غریب زاده کارگردان مطرح بوشهری، مستندی از این مدرسه با عنوان «مدرسه کالو» ساخته است. عبدالمحمد شعرانی کتاب خاطراتش را در پاییز سال گذشته با عنوان کتاب «قصهٔ کوچکترین مدرسه دنیا» به چاپ رسانید. استقبال فراوان از این کتاب به حدی بوده است که تنها پس از مدت کوتاهی این کتاب به چاپ ششم رسید.

در سال ۲۰۰۸ از نگاه دویچه وله آلمان وی به عنوان دومین وبلاگ‌نویس برتر دنیا و در سال ۸۷ از سوی رادیو ایران، به عنوان سربلندترین چهره ایران، برگزیده شد.

عبدالمحمد شعرانی به انتخاب روزنامه همشهری جزو هفت قهرمان اجتماعی سال ۸۶ کشور شناخته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر