شما اینجا هستید

اخبار » هر روز یک مجوز تولید و کسب و کار در این استان صادر شده‌است

خبر بندر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۹ ماه اخیر به طور میانگین در هر روز یک مجوز تولید و کسب و کار در این استان صادر شده‌است گفت: تا پایان امسال ۶۰ واحد تولیدی صنعتی در این استان تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش خبر بندر به نقل از خبرنگار ایرنا، مهدی صفوی در نشست شورای اداری استان بوشهر بیان کرد: این واحدها با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان می‌تواند تا پایان سال ۲ هزار اشتغال جدید برای استان بوشهر ایجاد کند.

وی اضافه کرد: همچنبن فعال سازی ۵۰ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر یکی دیگر از اولویت‌های وزارت صمت در سال جاری در استان بوشهر است که باید با بررسی و هماهنگی برای رفع مشکلات آنها، به چرخه فعالیت تولیدی بازگردند.

صفوی ادامه داد: همه مراحل این مجوزها به صورت الکترونیکی انجام شده است و بوشهر در کاهش زمان صدور مجوز پیشرو است و این امر باعث افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در این استان شده است.

وی افزود: پس از صدور مجوز نیز در یک یا ۲ روز تحویل زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۵۷ هزار واحد صنعتی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که ۱۴۳ هزار نفر اشتغال‌زایی دارند.

صفوی اضافه کرد: به طور کل در سه بخش صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر ۱۷۰ هزار نفر مشغول کار هستند و حل مسائل این عرصه اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته نیز با اقدامات انجام شده ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: سال گذشته موفق شدیم از سقف تسهیلات تخصیص یافته برای رونق اشتغال و تولید در استان بوشهر استفاده کنیم.

صفوی اعلام کرد: صادرات غیر نفتی استان بوشهر در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد که نشان دهنده رشد استان هم در زیرساخت و هم در تسهیلگری صادرات است.

وی یادآور شد: استان بوشهر با مجموع ۱۰ میلیارد دلار صادرات نفتی در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: واردات استان بوشهر درسه ماه سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار است و در همین میزان نیز سمت و سوی واردات از مصرفی به تجهیزات تولیدی و کالاهای واسطه‌ای تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت وارداتی استان بوشهر بیش از پیش برای رونق تولید استفاده شود.

صفوی در ارتباط با صدور کارت‌های بازرگانی گفت: بر اساس بررسی‌ها ۷۴ درصد از کارت‌های صادر شده، امسال تمدید شده است که این نشان دهنده داشتن عملکرد و فعال بودن صاحبان این کارت‌ها است.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر بازار به دنبال اصلاح ارز ترجیحی، بیان کرد: با ایجاد قرارگاه و نظارت مستمر و همراهی اصناف بوشهر موفق شدیم از این گردنه با کمترین میزان پرونده ثبت تخلف گذر کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر